Pro média

 

Tisková zpráva č. 6

Úspěšný 4. ročník Veletrhu práce a vzdělávání v Plzni přilákal opět tisíce lidí

V pořadí již čtvrtý ročník regionálně velmi významného Veletrhu práce a vzdělávání - Klíč k příležitostem se uskutečnil 21. ledna 2016 v prostorách kulturního domu Peklo. Navzdory rekordně nízké nezaměstnanosti a mrazivému počasí byl ze strany veřejnosti opět enormní zájem. Hned po otevření veletržní brány se do Pekla hrnuly stovky lidí zajímající se nejen o možnosti získání práce či lepší pracovní pozice, ale rovněž o informace k možnostem se vzdělávat, rozvíjet svou kariéru nebo alespoň zjistit svou cenu na trhu práce. Veletrh zahájila Jana Brabcová, prezidentka AIVD ČR a jednatelka organizátorské společnosti Grafia, spolu s náměstkyní primátora města Plzně Evou Herinkovou, senátorem Lumírem Aschenbrennerem a ředitelem Úřadu práce v Plzni panem Zdeňkem Novotným. Za celý den prošly veletrhem cca. tři tisícovky lidí.

I letos vystavovali velmi atraktivní zaměstnavatelé, např. O2, Sony DADC, Steelcase, Drůbežářský závod Klatovy, Faiveley Transport Czech, Jtekt Automotive, Viza Auto, Lear Corporation, KS-Europe, Kostal CR, MD Elektronik, Styl Plzeň a mnozí další zástupci výrobní i nevýrobní sféry. Návštěvnicky atraktivní byl i stánek Úřadu práce s EURESem (a jeho poradnou pro zájemce o práci v zahraničí) či stánky vzdělávacích institucí s nabídkou vzdělávání dospělých.

„Na našem veletrhu si každý našel to své. Práci a přímý kontakt s podnikovými personalisty, poradny různého druhu a také přednášky. Přednáškové místnosti byly doslova nazděné. Většina návštěvníků prošla v podstatě celý doprovodný program“, ohlíží se za veletrhem Štěpánka Pirnosová, obchodní ředitelka Grafie a zároveň moderátorka celé akce.

A že celodenní program byl letos opravdu pestrý. Kromě poraden - kariérové, image a brýlové či grafologické a testování jazykové úrovně zařadili organizátoři řadu novinek. Tou asi nejpopulárnější byla fotoslužba pro zájemce o profesionální fotografii do životopisu, využilo ji celkem 102 návštěvníků. Vyfotografování však mohlo předcházet i česání a nalíčení, včetně konzultace, jak se správně upravit na pohovor či obchodní jednání. Pro radu zdarma si lidé chodili i k právníkovi – specialistovi na pracovně-právní otázky. Pro odvážné z řad budoucích podnikatelů byla k dispozici i konzultantka pro realizaci vlastního business plánu. Velký zájem byl i o měření zraku refraktometrem, kde navíc probíhala sbírka starých brýlí pro potřebné. Této služby využilo téměř 60 osob. Brýlí do sbírky přinesli návštěvníci přes 350 kusů, standardní sbírková krabice Lions Clubu nestačila.

Tradičním doprovodem veletrhu jsou i populární přednášky. Přednáškové místnosti byly zaplněny na všechna ze 14 témat týkajících se hledání práce, vzdělávání se, sebeprezentace, pracovního práva a mnohých dalších. Jednou z novinek bylo vystoupení ředitele Ledovce Martina Fojtíčka na téma Jak se pozná, že už jsem se zbláznil? Účastníci se živě zajímali o možnosti individuálního vzdělávání hrazeného z prostředků úřadu práce. "Jsem nadšená možností, že si mohu sama vybrat rekvalifikaci, která mi vyhovuje a posune mne dál. Chci se věnovat fotografování a z koníčka udělat živnost," říká Zdena Novotná z Plzně. Jiné účastníky, zejména muže, zaujala rekvalifikace na operátora či programátora NC strojů. "Je to perspektivní a velmi poptávaný obor", říká Andrea Králová, manažerka veletrhu. "Ještě před konání veletrhu nám řada lidí volala s dotazy, jak získat až 50.000 Kč na tzv. zvolenou rekvalifikaci, kterou úřad práce může proplatit. Na takovéto rekvalifikace se hlásí lidé, kteří opravdu chtějí pracovat, a často po praxi v podniku již dostanou nabídku pracovního místa," dodává Králová.

I letos byly vyhlášeny ceny Mamma / Parent Friendly pro podniky přátelské rodině. Oceněny byly společnosti, které vyhověly podmínkám hodnocení a vytvářejí dobré podmínky pro zaměstnance s rodinami, např. zkrácené úvazky, pružnou pracovní dobu, firemní školky či jesle, akce pro rodiny s dětmi či umožňují péči o rodinné příslušníky. Letos si osvědčení odnesly společnosti Hofmann Wizard, Kontron ECT Design, Maurice Ward & Co., Oblastní charita Klatovy, Kaufland ČR a Styl Plzeň. Poslední z nich získal ocenění již podruhé.

A jak byli spokojeni vystavovatelé?

Většina z nich ocenila skvělou návštěvnost veletrhu. Například Lenka Holmanová ze společnosti Kostal si pochvalovala, že získali nejen dostatek životopisů, ale i řadu kontaktů. Stejně tak i zástupci společnosti Makro konstatovali, že rozdali řadu vizitek a již v průběhu veletrhu na uvedeném e-mailu přistálo několik zajímavých životopisů.

Zajímavý je i pohled na strukturu návštěvníků veletrhu. Anketu vyplnilo 639 lidí, což je podle odhadů asi čtvrtina všech, kteří se přišli na veletrh podívat.

Co do věku byla nejčetnější skupina 21-30 (27%) a 31-40 let (23%). Nízké nezaměstnanosti odpovídal i počet nezaměstnaných - 39% dotázaných, což je o celých 15 procentních bodů méně než loni! Pracujících dorazila skoro třetina (30%), přitom loni bylo pracujících jen 21%. Organizátoři byli potěšeni i účastí studentů vysokých (9%) i středních (7%) škol a nárůstem maminek (či tatínků) na rodičovské (5,3% oproti loňským 2%).

Každý čtvrtý dotázaný byl vysokoškolák, nejvíce přišlo lidí se středním vzděláním (45%). Vyučených byla pětina. V tomto ohledu je struktura podobná jako loni.
Další Veletrh práce a vzdělávání proběhne opět v lednu 2017.

Fotogalerie z veletrhu zde: http://praci.najdisi.cz/index.php?list=l24_03&language=lan1&lay=



 

Tisková zpráva č. 5

 

Hledám práci. Zn.: Nástup ihned!


I přes nízkou nezaměstnanost v našem kraji není úplně jednoduché najít práci. Zvláště pak pokud nehledáte „jakoukoliv“ práci a na pracovním trhu vám konkurují mladší ročníky. Právě i generace „50+“ má dobré zkušenosti s hledáním práce na plzeňském Veletrhu práce a vzdělávání, jehož čtvrtý ročník se koná již ve čtvrtek 21. ledna v KD Peklo.


„Generace 50+ jsou lidé zkušení, vyrovnaní, ale často až příliš loajální k zaměstnavateli, který si jich ne vždy váží. Nezaměstnaný v této věkové kohortě rychle ztrácí naději. Veletrh práce a vzdělávání je nejlepší příležitost si nezávazně pohovořit s desítkami personalistů a zjistit své možnosti a cenu na trhu práce. Za tu investici v podobě půl dne volna z práce se to rozhodně vyplatí,“ uvádí Jindřich Jindřich, specialista profesního vzdělávání společnosti Grafia, která pořádá veletrh s účastí předních zaměstnavatelů z regionu a s bohatým celodenním programem nabitým přednáškami, poradenstvím a konzultacemi, který je bezplatný, stejně jako samotný vstup na veletrh.


Jeden příběh za všechny. Každoročne ho zažije řada lidí začátkem roku. Liší se jen v detailech:

Padesátník, původem strojař, léta zajišťoval pro svého zaměstnavatele stavební zakázky a různé další organizační práce. Člověk samostatně myslící, který umí dotáhnout věci do konce. Myslel si, že má práci jistou, vždyť ho každou chvíli šéf pochválil.
Jaké bylo jeho překvapení, když první den po svátcích přišel do práce a tam na něj čekalo rozhodnutí - "už vás nepotřebujeme, další práce není". Ten samý šéf, který ho chválil, to ho dostalo. Pod tlakem emocí podepsal dohodu o ukončení pracovního poměru bez odstupného, prakticky ihned. A šel se přihlásit na úřad práce. Teprve pak zjistil, o co se připravil, když zaměstnavateli odsouhlasil dohodu a hrdě odmítl výpověď pro nadbytečnost. Mohl dostat několikaměsíční plat jako odstupné.

S iluzí o tom, že obešle pár inzerátů a "někde ho musí vzít", se po dvou týdnech rozloučil. Jeho rozeslané životopisy nefungovaly, nadšené personalistky nevolaly a na jeho telefonáty odpovídaly jen "zatím ne, ale my se případně ozveme". A začal si říkat, že jako padesátník už je k ničemu…
Profesně stojí na rozcestí - je spíš strojař nebo stavař? Stavařině rozumí, ale nemá příslušné vzdělání, strojařinu už dlouho nedělal. Pokud ho někdo brzy nezaměstná, našetřené peníze dojdou. Třeba by se uchytil jako stavební dozor pro lidi, kteří se rozhodli začít se stavbou rodinného domku a nemají zkušenosti... Co dál?


Volal a ptal se, jestli má smysl přijít na veletrh.


Jaké bylo jeho překvapení, že se může nejen osobně potkat s personalisty, ale také s právníkem na pracovní právo, najít si zajímavé kurzy na rozšíření kvalifikace (nevěděl stejně jako většina lidí, že může dostat až 50.000 Kč na zvolenou rekvalifikaci od úřadu práce) či informovat se o zkoušce před autorizovanou osobou v oboru, který se neformálně praxí naučil, ale na který nemá "papír". Chce také poradit s životopisem a poslechnout si, jak sám sebe lépe "prodat". A protože uvažuje i o založení živnosti, ocenil poradnu pro start podnikání.


Když pročetl program veletrhu, prohlásil, že je rád, že se něco takového koná právě v Plzni...


I my jsme rádi, že máme co nabídnout a můžeme být prospěšní.


Čtvrtý ročník veletrhu práce a vzdělávání Klíč k příležitostem se koná 21. ledna 2016 od 10 do 18 hodin a nabízí stovky pracovních míst pro kvalifikované i nekvalifikované lidi, poradenství i přednášky, které vás mohou posunout ve vaší pracovní kariéře. Užijte si veletrh v celé jeho šíři! Seznam zaměstnavatelů stejně jako doprovodný program s časy jednotlivých přednášek najdete na http://praci.najdisi.cz.


Vstupné je zdarma, stejně jako všechny služby na veletrhu, za které se jinde platí - fotky do životopisů, měření zraku refraktometrem, grafologické poradenství či úprava před focením kosmetičkou a kadeřnicí.


A nezapomeňte vzít s sebou životopisy, úsměv a pár nepotřebných starých brýlí do sbírky pro chudé v rozvojových zemích (sbírka se koná pod hlavičkou LIONS CLUBu Plzeň Bohemia).


Tisková zpráva č. 4

 

Balancujete mezi rodinou a prací? Ocenění podniků přátelských rodině napoví, které firmy jsou vstřícnější k vašemu osobnímu životu

Každoročně na Veletrhu práce a vzdělávání "Klíč k příležitostem" uděluje společnost  Grafia  ocenění  MAMMA / PARENT FRIENDLY  podnikům, které se chovají vstřícně k rodinným povinnostem svých zaměstnanců. Firem se zájmem o tuto značku každým rokem přibývá - když už pro své zaměstnance dělají něco navíc, chtějí být vidět.

Ať už máte malé dítě nebo pečujete o osmdesátiletou babičku, oceníte, když vám zaměstnavatel vyjde vstříc. Teprve v krizové rodinné situaci člověk pozná, jaký je opravdu jeho zaměstnavatel. Můžete si vzít práci domů? Aspoň na pár hodin? Je možné na nějakou dobu zkrátit úvazek a nepřijít přitom o práci? A co když jen nechcete vyzvedávat dítě z družiny mezi posledními - připustí váš zaměstnavatel diskusi o individuální změně pracovní doby?

"Benefity, jako například pružná pracovní doba, sick days, zkrácený pracovní úvazek pro rodiče či home office, jsou stále častěji poptávány zaměstnanci bez ohledu na pracovní pozici," říká jednatelka společnosti Grafia Jana Brabcová. Pro nově nastupující generace je dobrý plat samozřejmostí, kterou dnes dokáže většina zaměstnavatelů splnit. O nástupu ale často rozhodují další podmínky a nefinanční benefity. "Nejen matky po mateřské, ale stále častěji i muži se zajímají, kolik času jim mimo pracovní dobu zbude na rodinu či koníčky," připomíná Brabcová.

Vnitrofiremní "prorodinná politika" může firmě prospět i finančně.
Jeden příklad za všechny: Zaměstnavatelé se stále častěji potýkají s tím, že získají zajímavé lukrativní zakázky pro kvalifikované pracovníky na druhém konci republiky či v zahraničí, ale nemají dostatek zaměstnanců, kteří jsou ochotni jezdit na delší služební cesty. Časovou zátěž pro mnohé z nich peníze nevyváží. Ochotněji ale slyší například na prodlouženou dovolenou, stlačený pracovní týden či měsíc, popřípadě na zaměstnavatelem placenou návštěvu rodiny.

Ocenění  MAMMA / PARENT FRIENDLY pomáhá podnikům vstřícným k rodině ke zviditelnění na pracovním trhu. Aby je získaly, musí firmy splnit alespoň pět z deseti kritérií, která zahrnují nejen flexibilní úvazky, ale i další "prorodinná" opatření. "Nejde ale jen o zvýhodnění lidí s dětmi, opatření se týkají i dalších rodinných příslušníků a starší generace," říká Štěpánka Pirnosová ze společnosti Grafia. "Tato opatření pak firmy popíší ve své žádosti o ocenění a musí být schopny prokázat, že jsou opravdu uvedena do života.  Kromě posouzení splnění kritérií "na papíře" dojde i například na rozhovory se zaměstnanci."

V předchozích letech ocenění získaly firmy jako Plzeňský Prazdroj, Bohemia Sekt, Rondo obaly, STYL PLZEŇ,Inotech, Novem car, Triumfa, Drůbežářský závod Klatovy, FLOP Plzeň, AF Engineering či Murr CZ.

"Slaďování rodinného a pracovního života je pro nás součástí širšího programu zlepšování podmínek pro zaměstnance," říka Milan Koza, manažer zaměstnaneckých vztahů Plzeňského Prazdroje. "Získání ocenění Mamma/Parent Friendly považujeme za jednu z konkurenčních výhod na trhu práce. Osvědčilo se nám to."

Certifikát se uděluje spolu se značkou MAMMA/PARENT FRIENDLY, kterou je firma oprávněna užívat po dobu dalších tří let, poté je třeba znovu certifikát obnovit. Značka je pak pro zaměstnance symbolem, že v oceněných firmách najdou vstřícnější podmínky a více pochopení pro work life balance (sladění rodinného a pracovního života). I proto na veletrhu práce často už pod pódiem čekají na oceněné personalisty ti, kteří se osobně chtějí vyptat na konkrétní nabízené podmínky.

Letos bude ocenění pro podniky přátelské rodině vyhlášeno 21. 1. 2016 v KD Peklo Plzeň ve 13.00 hodin na Veletrhu práce a vzdělávání Klíč k příležitostem.

A co váš zaměstnavatel? Vychází vstříc vaší rodinné situaci?

 

 

Certifikát pro Rondo obaly v roce 2015:

předání ocenění Mamma/Parent Friendly 2015


KRITÉRIA SOUTĚŽE:

  1. Firma zaměstnává rodiče po návratu z mateřské nebo rodičovské dovolené.
  2. Firma umožňuje zaměstnancům flexibilní moderní formy práce, tzn. např. pružnou pracovní dobu, částečný pracovní úvazek, sdílené pracovní místo, stlačený pracovní týden apod.
  3. Firma umožňuje zaměstnancům práci z domova při neočekávaných událostech v rodině (např. péče o starší rodiče, nemoc dítěte).
  4. Firma má program pro rodiče na mateřské/rodičovské dovolené, kterým poskytuje např. možnost účasti na školeních či jiné zaměstnanecké výhody.
  5. Firma pořádá „Dětské dny“ pro zaměstnance nebo obdobné akce.
  6. Firma má vlastní školku, hlídací koutek, případně je sponzorem některé školky, nebo umožňuje rodičům přivést si děti v případě potřeby na pracoviště.
  7. Firemní kultura je nakloněna rozvoji pracovníků po návratu z mateřské či rodičovské dovolené. 
  8. Firma se podílí na pořádání dětských sportovních akcí nebo je sponzorem dětského hřiště či sportovního areálu.
  9. Firma se podílí na organizování kulturních akcí, na kterých jsou děti vítány.
  10. Firma nezapomíná ani na starší generaci, připravuje různé kurzy a setkání i pro své bývalé zaměstnance.

Pokud společnost splňuje minimálně 5 z 10ti výše uvedených kritérií, zašle svoji přihlášku a popíše, jakým způsobem naplňuje daná kritéria. Odborná porota prověří a schválí uvedené údaje a v případě úspěchu vyzve podnik k převzetí ocenění na veletrhu práce a vzdělávání Klíč k příležitostem. Poté je podnik oprávněn užívat tuto značku na svých propagačních materiálech po dobu 3 let. Po této době je třeba certifikát znovu obnovit.

Protokol o udělení certifikátu je archivován ve společnosti Grafia, s.r.o. v souladu se zákonem 101/2000 Sb.o ochraně osobních údajů.

Další fotografie z převzetí ocenění v roce 2015 najdete ve fotogalerii veletrhu 2015 ZDE.


Tisková zpráva č. 3

Cesta použitých brýlí od dárce ke koncovému uživateli

Na veletrhu práce a vzdělávání 21.1.2016 v plzeňském kulturním domě Peklo si návštěvníci mohou zdarma nechat změřit oči refraktometrem a zároveň přinést staré brýle do sbírky pro potřebné. Pomoci mohou brýle dioptrické i sluneční.

Brýle jsou nejčastější kompenzační pomůckou, která velmi úzce souvisí i s pracovním životem.

Organizátor Grafia, s.r.o. realizuje tuto aktivitu ve spolupráci s Lions clubem v České republice. Lionské hnutí v ČR a SR již řadu let organizuje sběr použitých brýlí, které již jejich nositelé nepotřebují. Po celé republice jsou umístěny sběrné boxy a jeden takový najdou návštěvníci i na zmíněném veletrhu v Plzni.

Ze všech sběrných míst pak brýle putují do centrálního skladu ve Zbuzanech u Prahy, odtud pak do lionského recyklačního centra Centro Italiano Lions Per La Raccota Degli Occhiali Usati (na celém světě je těchto recyklačních center 18). Zde se pak sesbírané použité dioptrické i sluneční brýle čistí, opravují, balí a zapisují do celosvětového registru. Žádné brýle se neztratí. I ty, které jsou v horším stavu, mohou posloužit například na náhradní díly.

Odtud pak putují humanitárními cestami (např. za pomoci americké armády) za těmi, kdo je potřebují a nemají na ně - do cílových destinací v Africe, Asii i Jižní Americe.

V loňském roce bylo z České a Slovenské republiky do recyklačního centra v Itálii dovezeno přes 6000 kusů brýlí.

Dejte vašim nepoužívaným brýlím šanci pomáhat - mohou někomu na druhém konci zeměkoule pomoci konečně dobře vidět!
Nezapomeňte své staré brýle přinést na Veletrh práce a vzdělávání 21. 1. 2016 mezi 10. a 18. hod! Sbírku najdete na balkonu hned vedle měření zraku refraktometrem.

 

Další info:

Ing. Andrea Králová, manažerka veletrhu

E: kralova@grafia.cz

T.: 774 484 861


Tisková zpráva č. 2

  Na veletrhu práce poradí zdarma právník, optik,
  kariérní poradce i grafolog

Tradiční plzeňský Veletrh práce a vzdělávání je vyhledávaným setkáním zaměstnavatelů a široké veřejnosti z Plzeňského kraje. Loni jej navštívily tři tisícovky lidí zajímající se práci či informace k dalšímu vzdělávání. Nejen účast třiceti významných zaměstnavatelů je však pro návštěvníky lákadlem a motivací přijít 21. ledna mezi 10:00 a 18:00 do plzeňského Pekla.

Pro řadu lidí bude letošní ročník ve znamení hledání lepší práce – s lepšími platovými podmínkami i dalšími benefity.

Podobně jako v předchozích letech, i letos připravil pořadatel – plzeňská společnost Grafia – mimořádně zajímavý a pestrý doprovodný program s řadou novinek.

Velkou kapitolou je sebeprezentace zájemce o zaměstnání. Tradičně mají návštěvníci možnost nechat si zkontrolovat životopis odborníkem – kariérním poradcem a konzultovat své postupy při hledání práce.

Úspěch u přijímacího pohovoru závisí nejen na vystupování, ale i na úpravě zevnějšku, s čímž pomůže image a nově i brýlová poradna.

Další novinkou bude bezplatná fotoslužba. Mnohým totiž chybí k životopisu či prezentaci na sociálních sítích vhodná profilová fotografie – tu si nyní mohou návštěvníci „odnést“ (respektive nechat zaslat na email) z veletrhu od profesionálního fotografa. Před samotným pózování před fotoaparátem mají zájemci možnost se nechat správně a decentně učesat a nalíčit.

Nově veletrh přináší také bezplatnou pracovně-právní poradnu, kde se návštěvníci mohou dotazovat na správnost pracovních smluv, podmínek výpovědi i další problematiku v souvislosti se zaměstnáním.

Že k práci patří i dobrý zrak, potvrdí nejen ti, kteří tráví pracovní dobu před monitorem. Proto návštěvníci budou mít možnost si nechat změřit zrak refraktometrem a možná tak i předejít zhoršování počínajících vad.

Nejen fyzické, ale i duševní zdraví bude bude tématem na pracovním veletrhu – titul přednášky „Jak se pozná, že už jsem se zbláznil“ sám vypovídá o obsahu vystoupení Martina Fojtíčka.

Ekonomické oživení dodává kuráž mnohým z nás rozjet svůj podnikatelský záměr. Jak na to se zájemci dozví díky přednášce a poradně pro začínající podnikatele.

Kromě zmíněných novinek se návštěvníci mohou těšit na již osvědčené položky v doprovodném programu Veletrhu práce a vzdělávání: grafologické poradenství, informace o rekvalifikacích, testování jazykové úrovně a zejména přednášky jsou lákadlem nejen pro nezaměstnané, ale pro kohokoliv, kdo se nebrání změně zaměstnavatele a zaměstnání.

Vstup na veletrh i na celý doprovodný program je zdarma. „Inspirací při tvorbě programu jsou pro nás ankety a reakce návštěvníků předchozích let,“ sdělila za organizátory Jana Brabcová, jednatelka společnosti Grafia. „Každoročně aktivit přibývá. Těší mne, že už teď slyším od známých, že si vezmou půlden volna, aby si ověřili svou cenu na trhu a prošli poradny i přednášky. Myslím, že přijít se prostě vyplatí, i když práci právě nehledáte,“ dodává Brabcová. 

Další info: http://praci.najdisi.cz


Tisková zpráva č. 1

Dejte do diáře už dnes: 21. leden 2016!
Najděte lepší práci na veletrhu práce a vzdělávání KLÍČ K PŘÍLEŽITOSTEM
®

Již čtvrtý ročník úspěšného veletrhu práce a vzdělávání pod názvem Klíč k příležitostem chystá plzeňská společnost Grafia, s.r.o. Veletrh proběhne 21. ledna 2016 v kulturním domě Peklo v Plzni. Letošní ročník se koná opět za spolupráce partnerů - Úřadu práce - krajské pobočky Plzeň, Hospodářské komory ČR a Západočeské univerzity v Plzni. Záštitu nad veletrhem převzal senátor Lumír Aschenbrenner.

I letos se očekává velká účast návštěvníků. Loňského ročníku se podle odhadu pořadatelů účastnilo celkem zúčastnilo cca 2.900 osob.

"Čtvrtý ročník bude specifický tím, že v Plzeňském kraji máme zatím nejnižší nezaměstnanost za posledních několik let (4,3%) a v míře zaměstnanosti soutěžíme s Prahou," sdělila za organizátory Jana Brabcová, jednatelka společnosti Grafia. Pracovní nabídky převažují nad množstvím lidí bez práce. V takové situaci bývají zaměstnavatelé ochotni připlatit na mzdách. "Je to jedinečná příležitost přijít pohovořit osobně s personalisty a zjistit cenu své práce na trhu či poohlédnout se po zaměstnavatelích, kteří nabízejí lepší pracovní podmínky. Proto také očekáváme větší zájem kvalifikovaných lidí, kteří práci mají a poohlížejí se po lepší," dodává Brabcová.

Mezi vystavovateli již teď jsou významné firmy, jako například SONY DADC, Steelcase Ostrov u Stříbra, Drůbežářský závod Klatovy, Lear Corporation Czech Republic, Mubea, SWA Holýšov, O2 Czech Republic, FAIVELEY TRANSPORT CZECH, STYL PLZEŇ, MD ELEKTRONIK, HOFFMANN WIZZARD, DAIKIN INDUSTRIES CZECH REPUBLIC, KERMI, UBK, In-tech a další. Nabízeno bude několik set pracovních pozic.

Z výčtu lze jmenovat pozice pro všechny kvalifikace pracovníků:

technologové, konstruktéři 2D, 3D, zámečníci, elektrikáři, brusiči, svářeči, testovací a vývojoví inženýři, projektoví vedoucí, inženýři elektrotechnici, programátoři, CNC frézaři, nástrojaři, servisní technici (s výjezdy do zahraničí), elektroinženýr, vedoucí servisu, zástupce vedoucího směny,  operátor do výroby, skladníci, řidiči, pracovníci údržby, kontroloři kvality, elektroúdržbáři,  přípraváři, recepční, plánovači, IT podpora... Zdá se, že letos bude spektrum nabízených pozic nejpestřejší.

Pro absolventy firmy připravují nově i trainee programy.

Vystavovat budou i vzdělávací instituce, které se zabývají profesním rozvojem dospělých, nabízet se bude i práce v zahraničí (EURES). Mezi vystavujícími budou i střední školy a jazykovky.

Veletrh je určen všem, kdo hledají práci či brigádu v ČR i za hranicemi - lidem bez rozdílu věku či vzdělání, studentům posledních ročníků středních škol a jejich učitelům, vysokoškolákům i lidem registrovaným na úřadu práce. Všichni návštěvníci mají vstup v plném rozsahu zdarma.

Velký zájem bývá tradičně i o doprovodný program. Témata přednášek souvisí s hledáním práce, např. jak se připravit na pracovní pohovor, jak se naučit „prodávat“ sám sebe či jak získat zaměstnání v zahraničí. Každoročně bývá velký zájem i o testování pracovních kompetencí a znalosti cizího jazyka, bez kterého se dnes už neobejde prakticky žádný kvalifikovaný pracovník.

Po celý den bude také probíhat zdarma individuální poradenství v oblasti vzdělávání a trhu práce, image poradna (letos nově zaměřená i na brýle) a grafologické poradenství pro personální rozvoj.

Na veletrhu budou opět vyhlášeny ceny Mamma/Parent Friendly pro podniky přátelské rodině, které vyhoví podmínkám hodnocení a vytvářejí dobré podmínky pro zaměstnance s rodinami, např. zkrácené úvazky, pružnou pracovní dobu, firemní školky či jesle, akce pro rodiny s dětmi či umožňují péči o rodinné příslušníky.

Manažerka veletrhu Andrea Králová připomíná: "Čas, který trávíme prací, máme jen jeden, záleží na našich schopnostech, za kolik jej "prodáme" zaměstnavateli. Návštěva veletrhu může tak významně prospět rodinnému rozpočtu."

Další informace:

http://praci.najdisi.cz

Ing. Andrea Králová, manažerka veletrhu, Grafia, s.r.o.
tel. 774 484 861, e-mail: kralova@grafia.cz

 

 -------------------------------------------------------------------

Tiskové zprávy 3.ročníku - rok 2015

Tisková zpráva č. 5

Ohlédnutí za veletrhem práce a vzdělávání KLÍČ K PŘÍLEŽITOSTEM®

Již třetí ročník úspěšného veletrhu práce a vzdělávání pod názvem Klíč k příležitostem připravila plzeňská společnost Grafia, s.r.o. Veletrh proběhl 22. ledna 2015 v kulturním domě Peklo v Plzni. Zájem byl i v tomto roce velký, ještě před otevřením stála před kulturním domem dlouhá fronta. Kolem třinácté, tedy po třech hodinách, prošlo veletržní branou více než 1500 osob. Podle odhadu pořadatelů se veletrhu celkem zúčastnilo cca 2900 osob.

Při zahájení veletrhu Madgalena Čadová za ÚP – krajskou pobočku v Plzni, která byla partnerem veletrhu, ocenila význam a přínos akce pro občany Plzeňského kraje.

Mezi vystavovateli byly významné firmy, jako například SONY DADC, Steelcase Ostrov u Stříbra, Drůbežářský závod Klatovy, DHL SUPPLY CHAIN, LOMA SYSTEMS, MD ELEKTRONIK, SHAPE CORP, FIEGE, GREINER AEROSPACE, KS EUROPE, Lear Corporation Czech Republic, DIOSS Nýřany, Rodenstock,  a další. Nabízeny bylo několik set kvalifikovaných i nekvalifikovaných pracovních pozic.

Vystavovaly i vzdělávací instituce, které se zabývají profesním rozvojem dospělých, nabízely se pracovní stáže (Fond dalšího vzdělávání) i práce v zahraničí (EURES). Mezi vystavujícími byly i střední školy a jazykovky.

Veletrh byl určen lidem všeho věku, kteří hledají práci i brigádu, studentům posledních ročníků středních škol a jejich učitelům, vysokoškolákům i lidem registrovaným na úřadu práce. Všichni návštěvníci měli vstup v plném rozsahu zdarma.

Velký zájem byl tradičně i o doprovodný program. V přednáškových místnostech bylo nazděno až do večerních hodin. Témata přednášek souvisela s hlednáním práce, např. jak se připravit na pracovní pohovor, jak se naučit „prodávat“ sám sebe či jak získat zaměstnání v zahraničí. Velký zájem byl i o testování znalostí cizího jazyka, bez kterého se dnes už neobejde prakticky žádný kvalifikovaný pracovník. „Těm, kteří by rádi rozvíjeli profesní angličtinu nebo němčinu, nabízíme kurzy s videoscénkami z reálného prostředí podniků, ve kterých hrají rodilí mluvčí,“ sdělila manažerka projektu OPEN DOOR Andrea Králová. “Moderní vzdělávání se neobejde bez e-learningu, který umožňuje zájemcům opakovat učivo doma. Výhodou je, že se nám povedlo vyvinout e-learningové kurzy i pro mobilní zařízení, tedy se lze učit i v tramvaji,“ dodává Králová.

Po celý den také probíhalo zdarma individuální poradenství v oblasti vzdělávání a trhu práce. „Účastníci měli o poradenství tradičně velký zájem, mnozí měli s sebou svůj profesní životopis a nechali si ho zkontrolovat odborníkem pro trh práce. Celodenní fronta se stála i na personální testování, z něhož si zájemci odnesli protokol s výsledky, který lze přiložit k životopisu zasílanému zaměstnavateli,“ popsala Jana Brabcová, jednatelka pořádající společnosti Grafia. Velmi poptávaná byla i image poradna zaměřená na to, jak se nejvhodněji upravit na pracovní pohovor a grafologické poradenství pro personální rozvoj.

Součástí doprovodného programu byl i křest knihy Grafologie nejen pro personalisty autorky Marie Maškové.

Na veletrhu byly také vyhlášeny ceny Mamma/Parent Friendly pro podniky přátelské rodině. Oceněny byly společnosti, které vyhověly podmínkám hodnocení a vytvářejí dobré podmínky pro zaměstnance s rodinami, např. zkrácené úvazky, pružnou pracovní dobu, firemní školky či jesle, akce pro rodiny s dětmi či umožňují péči o rodinné příslušníky. Letos byly oceněny tyto podniky:

Drůbežářský závod Klatovy, Rondo obaly, Triumfa, Murr CZ.

Vystavovatelé hodnotili akci velmi pozitivně. Každý z podniků si odnášel několik desítek životopisů, někteří dokonce více než sto. „Sešlo se nám asi 100 životopisů,“ potvrdila Alena Jandová z firmy GREINER AEROSPACE. „A čekáme, že další přijdou ještě e-mailem.“ 

Veronika Zborníková, HR partner ze společnosti Sony DADC hledala 14 pracovníků do administrativních a ekonomických pozic. „Odnášíme si minimálně 15 použitelných životopisů lidí se správnou kvalifikací. Potěšila nás vysoká účast a skvělá organizace.“

Společnost Steelcase Ostrov u Stříbra zahajuje svoji činnost, a tak hledala pracovníky širokého spektra pro oblast výroby i administrativy. „Hledali jsme procesní inženýry, inženýry kvality, programátory CNC, logistiky, personalisty, ale i pracovníky do výroby – operátory CNC, mistry, údržbáře, skladníky a další, říká Helena Sanchez, HR manager společnosti, která přijela až z Mexika. „ A podívejte se na ten výsledek“, ukazuje spokojeně tlustý šanon nabitý životopisy.

Ti, kteří hledali obchodníky, ale tvrdí, že z mnoha kontaktů uspěje jen málokterý. „Paradoxně se nám na veletrhu na tuto pozici nejvíc líbili bývalí učitelé, kteří nemají s prodejem žádnou zkušenosti,“ sdělila jedna z personalistek. 

Účastníci si pochvalovali, že akce splnila jejich očekávání. Mnozí oceňovali osobní setkání s personalisty podniků, do nichž dříve bez úspěchu posílali životopisy.

Účastníci i personalisté se shodli, že oproti předchozím ročníkům roste zájem kvalifikovaných pracovníků, kteří hledají zajímavou pracovní pozici.

A jak vypadaly statistiky podle anket, vyplněných účastníky?

Průměrný věk návštěvníků byl 37,5 let, o práci se zajímalo 83% osob a o kurzy 70%.

Věkové složení návštěvníků bylo pestré a poměrně rovnoměrně rozložené: lidí mezi20 a 30 lety bylo 26%, mezi30 a 40 lety 23%, mezi40 a 50 lety 21%, mezi50 a 60 lety 18%. Nejméně bylo osob do 20 let (8%) a nad 60 let (necelých 5%).

 











Vzdělanostní struktura
byla následující: Největší část tvořili lidé s maturitou, téměř 45%, překvapivě více než čtvrtina byli lidé s vysokoškolským vzděláním, necelých 18% byli  lidé vyučení a 12% mělo základní vzdělání.

 

 










Pracovní angažmá:
Z celkového počtu návštěvníků byla cca polovina nezaměstnaných, pětina pracujících, 20% studentů SŠ nebo VŠ. Nejméně bylo návštěvníků na rodičovské dovolené (2%) a důchodců (3%).










 



Tisková zpráva 22. 1. 2015
Veletrh práce a vzdělávání zaujme zaměstnané i nezaměstnané, absolventy i studenty 

Všem, kdo hledají práci či brigádu, ale i těm, ktěří si jen chtějí ověřit svoji cenu na trhu práce či poradit se, jakým směrem se v kariéře vydat, je určen Veletrh práce a vzdělávání Klíč k příležitostem, který se koná již dnes, 22.1. 2015 v kulturním domě Peklo v Plzni (10-18:00 hod). 

Práci a  vzdělávací kurzy pro dospělé bude nabízet třicítka vystavovatelů

Veletrh může být užitečný i těm, kteří práci mají, protože celodenní doprovodný program je nabitý užitečnými přednáškami, směřujícími k rozvoji kariéry. Většina lidí například neví, že i jako zaměstnaní mohou jednou za 3 roky dostat od státu příspěvek na tzv. zvolenou rekvalifikaci ve výši až 50.000 Kč. Podmínkou je ovšem registrace na úřadě práce jako zájemce o zaměstnání (tedy ne jako „uchazeč“) a to, že kurz přispěje k udržení zájemce na trhu práce, protože si rozšířil kvalifikaci a tedy je pro stávajícího nebo budoucího zaměstnavatele dobře uplatnitelný. V principu se jedná o rekvalifikační kurzy, z nichž mnohé jsou už dnes zakončeny celostátně platnou kvalifikační zkouškou.  Takovým příkladem může být kurz operátor CNC strojů, neboť právě tato profese je v regionu velmi poptávaná, nebo např. povolání, kdy člověk ze svého koníčka udělá profesi, kterou se dále živí – jako lektor, fotograf apod. Každá žádost je individuálně posouzena příslušným úřadem práce a je-li schválena, je kurz úřadem práce v plné výši uhrazen. 

Na veletrhu návštěvníci najdou také individuální profesní poradenství a testování, k dispozici bude i image poradna zaměřená na přípravu na pracovní pohovor. Ti, kteří si vzali životopis s sebou, si ho mohou nechat zkontrolovat odborným poradcem. Testování profesních předpokladů a jazykových dovedností zaujme nejen absolventy. Novinkou na veletrhu je grafologické poradenství pro profesní rozvoj, které provádí zkušená grafoložka a psychoterapeutka PaedDr. Marie Mašková. Ta také povedne od 15,00 hod na toto téma přednášku pod názvem „Co prozradí písmo o profesních předpokladech autora?“ a od 16,30 hod v hlavním sále pokřtí svou novou knihu Grafologie nejen pro personalisty. 

Ve 13,00 hod proběhne v hlavním sále vyhlášení cen pro podniky přátelské rodině Mamma/Parent Friendly. 

Každou hodinu také proběhne slosování anket o zajímavé ceny. 

Profily vystavovatelů najdou návštěvníci na webu http://praci.najdisi.cz či ve veletržním katalogu.

 

Tisková zpráva 19.1. 2015

Jak najít dobrou práci?

Ve čtvrtek na veletrhu v Pekle!

Veletrh práce a vzdělávání Klíč k příležitostem – to je spousta očekávání na straně zaměstnavatelů i těch, kteří práci hledají. Už 22. ledna 2015 se v 10.00 hod otevřou brány veletrhu, který v plzeňském kulturním domě Peklo nabídne množství volných pracovních pozic i kurzy pro dospělé. Až do 18,00 hod běží také doprovodný program, kde návštěvníci budou moci využít personální testování i poradenství pro nalezení práce. Součástí programu je i image poradna pro pracovní pohovor a grafologická poradna pro osobní pracovní rozvoj.

Ve dvou předchozích ročnících se akce zúčastnila třicítka vystavovatelů a cca 3000 návštěvníků. Letošní očekávání jsou obdobná. Zatímco v roce 2013 to byli spíše nezaměstnaní, v roce 2014 přibylo těch, kteří si chtěli polepšit a hledali nejen lépe placené místo, ale především takové, které bude více korespondovat se znalostmi, dovednostmi a osobním směřováním člověka. Přibylo také těch, kteří hledají práci na částečné úvazky, aby se mohli věnovat více svým dětem a rodině.

Například učitel Mgr. Marek Černý přišel v lednu 2014 na veletrh s očekáváním, že najde práci, která mu umožní věnovat se více jeho pětiletému synovi. „Bral jsem návštěvu veletrhu spíš jako pokus udělat si přehled o pracovním trhu v Plzeňském kraji, byl jsem ochoten i dojíždět. Překvapilo mne hned několik konkrétních nabídek, mezi kterými byla i práce koordinátora v evropských projektech. Jak se ukázalo, práce šla dobře skloubit s mými rodičovskými povinnostmi, a tak už skoro rok pracuji s nezaměstnanými – a na veletrhu budu letos mezi vystavovateli,“ říká Marek Černý.

„V loňském roce nám šlo spíše o zviditelnění firmy v regionu, letos hledáme zaměstnance do výroby, ale také například obchodní zástupce pro různé regiony v republice, kteří nemusí pracovat přímo v Klatovech na centrále,“ říká Mgr. Šárka Zíková, PhD., HR manažerka společnosti Rodenstock ČR s.r.o.

Dvou předchozích ročníků se účastnila i firma Sony DADC. S jakou zkušeností? „Kontakty, které jsme na veletrhu nasbírali, jsme využívali po celý rok,“ říká personální ředitelka Mgr. Magda Vroblová. „To byl i jeden z důvodů naší letošní účasti, dodává Vroblová. Rádi bychom nabídli místa v centru sdílených služeb – je to back office, finance, administrativa, vhodní jsou i absolventi humanitních a ekonomických fakult, kteří chtějí nastartovat a rozvíjet svou karéru. Důležitá je ale dobrá angličtina, protože ji u nás denně používají. Máme zkušenost, že většina firem v regionu tato místa vůbec nenabízí.“

 Na veletrhu budou nabízet práci i firmy se sídlem mimo Plzeň - MD Elektronik, Lear Corporation, KS Europe, Drůbežářské závody Klatovy a další. Poslední z nich čelí přetlaku zakázek, a tak nabízí celé spektrum volných míst od dělnických po vysokoškolské specialisty. „Nabízíme především dělnické profese v potravinářské výrobě, kvalifikované (řezníky pro úsek vykošťování) i nekvalifikované, pro porážku drůbeže, porcovnu, balírnu a masnou výrobu. Jde o obsluhu balících i etiketovacích strojů, obsluhu počítačově řízených udíren, obsluhu masírek – na tyto pozice lze pracovníka zaškolit. Hledáme ale i referenta výroby s VŠ vzděláním a dobrou AJ, což je pravá ruka výrobního ředitele, z dalších třeba VŠ specialistu pro elektroniku, který se bude starat o počítačově řízené stroje ve výrobě,“ říká Marie Pošarová, vedoucí personálního a mzdového oddělení, a dodává: „Při dojíždění připlácíme na dopravu, případně pomůžeme s nalezením ubytování.“

 Nováčkem na veletrhu je nově vybudovaný závod Steelcase Ostrov u Stříbra, který je součástí nadnárodního koncernu, který vyrábí dřevěné úložné systémy pro kanceláře. „Pro oblast výroby i administrativy hledáme nové kolegy a nabízíme práci na špičkově vybavených pracovištích i možnost růstu v závodě, který se stane hlavním pilířem výrobní struktury v Evropě,“ říká Helena Sanchez, HR manager společnosti. „Potřebujmee procesní inženýry, inženýry kvality, programátory CNC, logistiky, personalisty, ale i pracovníky do výroby – operátory CNC, mistry, údržbáře, skladníky a další. Přijďte se zeptat na stánek,“ usmívá se paní Sanchez.

 Na své si na veletrhu přijdou i absolventi bez praxe, kteří se mohou těšit na setkání s Fondem dalšího vzdělávání, který zejména jim bude nabízet stáže ve firmách.


Tisková zpráva 7. 1. 2015

Hledáte práci? Navštivte Veletrh práce a vzdělávání KLÍČ K PŘÍLEŽITOSTEM®  

Když chceme něco nového ve svém životě začínat, často říkáme – nechám to až od nového roku. Ten letošní právě začal a pro některé z nás může znamenat změnu zaměstnání i novou profesní kariéru. Leden bývá také „nejsilnějším“ měsícem na úřadech práce, kdy se přijdou přihlásit o podporu ti, kteří o práci s koncem roku přišli.
Pro všechny zájemce o nové zaměstnání či o další profesní vzdělávání se 22. ledna 2015 otevřou již třetím rokem brány Veletrhu práce a vzdělávání KLÍČ K PŘÍLEŽITOSTEM, který připravila plzeňská společnost Grafia, s.r.o. 

I v tomto roce proběhne veletrh od 10 do 18 hodin. Stejně jako v předchozích ročnících bude mít veletrh bohatý doprovodný program, který bude zahrnovat přednášky, workhopy, testování a poradenství pro hledání práce. Veletrh včetně doprovodného programu je pro návštěvníky ZDARMA.

Mezi vystavujícími jsou významné podniky Plzeňského kraje, které budou nabízet kvalifikované pracovní pozice i místa pro pracovníky bez speciální kvalifikace:
KS Europe, Shape Corp, Steelcase Ostrov u Stříbra, Lear, SONY DADC, Drůbežářské závody Klatovy, Rodenstock, Dioss, Rondo obaly, MD Elektronik, Česká spořitelna, Fiege a další.

Oproti minulým ročníkům jsou zastoupeny častěji i podniky sídlící mimo Plzeň, což je šancí i pro mimoplzeňské návštěvníky.

Na veletrhu bude opět vyhlášena cena pro podniky přátelské rodině - Mamma/Parent friendly.

Součástí programu bude i křest a představení nové knihy pro personální praxi  - "Grafologie nejen pro personalisty" autorky PaedDr. Marie Maškové.

Veletrhu se v minulých dvou ročnících zúčastnilo vždy kolem 3000 osob. Jak sdělila Mgr. Jana Brabcová, jednatelka pořádající společnosti Grafia, přestože nezaměstnanost v Plzeňském kraji je poměrně nízká, očekává se opět podobná účast. „Návštěvníky totiž zdaleka nejsou jen ti, kdo přišli o práci. Zejména v odpoledních hodinách přicházejí lidé, kteří si chtějí popovídat s personalisty podniků, u kterých se výhledově chtějí o práci ucházet či jen ověřit svou cenu na trhu práce. Pro stovky návštěvníků bývá vždy užitečné personální poradenství, testování a možnost nechat si zkontrolovat odborníkem pracovní životopis.

Protože často největším handicapem pro získání práce bývá neznalost cizích jazyků, jsou pro zájemce připraveny testy a možnost zblízka si prohlédnout programy odborného jazyka OPEN DOOR v angličtině a němčině. „Těm, kteří by rádi rozvíjeli profesní angličtinu nebo němčinu, nabízíme kurzy s videoscénkami z reálného prostředí podniků, ve kterých hrají rodilí mluvčí,“ sděluje projektová manažerka Ing. Andrea Králová. “Moderní vzdělávání se neobejde bez e-learningu, který umožňuje zájemcům opakovat učivo doma. Výhodou je, že se nám povedlo vyvinout e-learningové kurzy i pro mobilní zařízení, tedy se lze učit i v tramvaji,“ dodává Králová.

Témata přednášek na veletrhu souvisí s hledáním práce, např. jak se připravit na pracovní pohovor, jak se naučit „prodávat“ sám sebe, jak získat zaměstnání v zahraničí či jak najít práci, pokud je vám 50 a více let. Partnery veletrhu jsou Asociace institucí vzdělávání dospělých, Úřad práce ČR - krajská pobočka
v Plzni, Západočeská univerzita a Hospodářská komora ČR.

 

Tisková zpráva 17.12.2014

Dejte do diáře: 22.1.2015 - Veletrh práce a vzdělávání KLÍČ K PŘÍLEŽITOSTEM®   

V lednu proběhne již 3. ročník úspěšného veletrhu Veletrh práce a vzdělávání s názvem Klíč k příležitostem®, který připravila plzeňská společnost Grafia, s.r.o.  I v tomto roce proběhne veletrh od 10 do 18 hodin. Stejně jako v předchozích ročnících bude mít veletrh bohatý doprovodný program, který bude zahrnovat přednášky, workhopy, testování a poradenství pro hledání práce.

Mezi vystavujícími jsou významné podniky Plzeňského kraje:

Drůbežářské závody Klatovy, Rodenstock, KS Europe, Shape Corp, Steelcase Ostrov u Stříbra, Lear, SONY DADC, Dioss, Novem Car, Rondo obaly, MD Elektrinik, Česká spořitelna, Fiege a další.

Na veletrhu bude opět vyhlášena cena pro podniky přátelské rodině - Mamma/Parent friendly.

Součástí programu bude i křest a představení nové knihy pro personální praxi  - "Grafologie a profesní směřování" autorky PaedDr. Marie Maškové.

Jak vypadaly předchzí ročníky? Prohládněte si fotogalerie a tiskové zprávy z předchozích ročníků.


Tisková zpráva 24.1.2014

Ohlédnutí za veletrhem práce a vzdělávání KLÍČ K PŘÍLEŽITOSTEM®

Již druhý ročník úspěšného veletrhu připravila plzeňská společnost Grafia, s.r.o. Veletrh práce a vzdělávání s názvem Klíč k příležitostem® proběhl 23. ledna 2014 od 10.00 do 18.00 hod v kulturním domě Peklo v Plzni. Zájem byl i v tomto roce velký, ještě před otevřením stála před kulturním domem dlouhá fronta. Kolem dvanácté, tedy po dvou hodinách, prošlo veletržní branou více než 1200 osob. Podle odhadu pořadatelů se veletrhu celkem zúčastnilo cca 2800 osob.

Při zahájení veletrhu Zdeněk Novotný, ředitel ÚP – krajské pobočky v Plzni, a Jiří Strobach, starosta Městského obvodu Plzeň 3, ocenili význam a přínos akce pro plzeňské občany.

Mezi vystavovateli byly významné firmy, jako například SONY DADC, Lear Corporation Czech Republic, Nepron, Faurecia, DIOSS Nýřany, Elkamet, Gühring, Rodenstock, Seele Pilsen, AF-Engineering, Stock, Typos a další. Nabízeny byly kvalifikované pracovní pozice i místa pro pracovníky bez speciální kvalifikace.

Vystavovaly i vzdělávací instituce, které se zabývají profesním rozvojem dospělých, nabízely se pracovní stáže i práce v zahraničí (EURES).

Veletrh byl určen lidem všeho věku, kteří hledají práci i brigádu, studentům posledních ročníků středních škol a jejich učitelům, vysokoškolákům i lidem registrovaným na úřadu práce. Všichni tito návštěvníci měli vstup v plném rozsahu zdarma.

Velký zájem byl i o doprovodný program. V přednáškových místnostech bylo nazděno až do večerních hodin. Témata přednášek souvisela s hlednáním práce, např. jak se připravit na pracovní pohovor, jak se naučit „prodávat“ sám sebe, jak získat zaměstnání v zahraničí či jak najít práci, pokud je vám50 avíce let. Velký zájem byl i o testování znalostí cizího jazyka, bez kterého se dnes už neobejde prakticky žádný kvalifikovaný pracovník. „Těm, kteří by rádi rozvíjeli profesní angličtinu nebo němčinu, nabízíme kurzy s videoscénkami z reálného prostředí podniků, ve kterých hrají rodilí mluvčí,“ sděluje odborná vedoucí projektu OPEN DOOR Simona Linhartová. “Moderní vzdělávání se neobejde bez e-learningu, který umožňuje zájemcům opakovat učivo doma. Výhodou je, že se nám povedlo vyvinout e-learningové kurzy i pro mobilní zařízení, tedy se lze učit i v tramvaji,“ dodává Linhartová.

Po celý den také probíhalo zdarma individuální poradenství v oblasti vzdělávání a trhu práce. „Účastníci měli o poradenství tradičně velký zájem, mnozí měli s sebou svůj profesní životopis a nechali si ho zkontrolovat odborníkem pro trh práce. Celodenní fronta se stála i na personální testování, z něhož si zájemci odnesli protokol s výsledky, který lze přiložit k životopisu zasílanému zaměstnavateli,“ popsala Jana Brabcová, jednatelka pořádající společnosti Grafia. Velmi poptávaná byla i image poradna zaměřená na to, jak se nejvhodněji upravit na pracovní pohovor.

Na veletrhu byly také vyhlášeny ceny Mamma/Parent Friendly pro podniky přátelské rodině. Oceněno bylo 5 společností, které vyhověly podmínkám hodnocení:

BOHEMIA SEKT, s.r.o.
STYL PLZEŇ, výrobní družstvo
IntraWorlds, s.r.o.
INOTECH ČR, spol. s r.o.
TROST AUTO SERVICE TECHNIK, spol. s r.o.

Vystavovatelé hodnotili akci velmi pozitivně. Každý z podniků si odnášel několik desítek životopisů, někteří dokonce více než sto. „Hledali jsme technology a další technicko-hospodářské pozice a sešlo se nám asi 100 životopisů, sdělila Regina Janíková z firmy Elkamet. „Hned v pátek už začaly chodit další e-mailem.“ 

Vendula Linková ze společnosti Nepron hledala hlavně pracovníky zákaznického servisu a elektronika do výroby. „Byli jsme spokojeni nejen s tím, že jsme si odnesli více než padesát kontaktů, ale mile nás překvapila vysoká účast a skvělá organizace.“

Ti, kteří hledali obchodníky, ale tvrdí, že z mnoha kontaktů uspěje jen málokterý. „Paradoxně se nám na veletrhu na tuto pozici nejvíc líbili bývalí učitelé, kteří nemají s prodejem žádnou zkušenosti,“ sdělila jedna z personalistek. 

Účastníci si pochvalovali, že akce splnila jejich očekávání. Mnozí oceňovali osobní setkání s personalisty podniků, do nichž dříve bez úspěchu posílali životopisy.

Účastníci i personalisté se shodli, že oproti loňskému ročníku se více potkávala nabídka pracovních pozic s kvalifikací účastníků.

Tisková zpráva 17. 1. 2014

Firmy dostanou na veletrhu ocenění Společnost přátelská k rodině

Několik firem Plzeňského kraje obdrží 23. ledna ocenění Mamma Friendly / Parent Friendly aneb Společnost přátelská k rodině. Převezmou jej na na veletrhu práce a vzdělávání s názvem Klíč k příležitostem®, který se uskuteční od 10.00 do 18.00 hod v kulturním domě Peklo v Plzni. Ceny bude již třetím rokem udílet společnost Grafia, s.r.o., která je i organizátorem celého veletrhu.  
 
Ocenění převezmou firmy Bohemia sekt, Styl Plzeň, Intra Worlds, Inotech a Trost za to, že jsou jejich zaměstnanci – rodiče přijímáni jako partneři. „Firmy také musí splňovat předem stanovená kritéria, např. umožňují zaměstnancům flexibilní formy práce – pružnou pracovní dobu, částečný pracovní úvazek, sdílené pracovní místo, stlačený pracovní týden, homeworking apod.,“ říká Renata Steinerová ze společnosti Grafia. Dále firmy zaměstnávají rodiče po návratu z mateřské nebo rodičovské dovolené a umožňují zaměstnancům práci z domova při neočekávaných událostech v rodině (např. péče o starší rodiče, nemoc dítěte).


Tyto firmy disponují také programem pro rodiče na mateřské či rodičovské dovolené – poskytují jim např. možnost účasti na školeních či jiné zaměstnanecké výhody. Dále pořádají dětské dny pro zaměstnance a podobné akce. „Některé z firem mají i hlídací koutek, případně jsou sponzorem školky, nebo umožňují rodičům přivést si děti v případě potřeby na pracoviště,“ sděluje Steinerová. Firmy se podílí na pořádání dětských sportovních akcí nebo jsou sponzorem dětského hřiště či sportovního areálu. Organizují také kulturních akce, na kterých jsou děti vítány. Nezapomínají ani na starší generaci, pro niž připravují různé kurzy a setkání.

 „Je důležité si uvědomit, že ocenění se netýká pouze opatření pro ženy - matky, například ve firmě Intra Worlds pracují převážně muži - programátoři, a přesto je firma prorodinně orientovaná,“ říká Jana Brabcová, jednatelka Grafia. „Pro mnoho firem začínají být prorodinné benefity zajímavým marketingovým tahem na trhu práce, když chtějí zaujmout zaměstnance. Ti si dobře uvědomují, že vyvážení práce a rodinného života je někdy víc než vysoký plat,“ dodává Brabcová.

Ocenění bude veřejně předáno na Veletrhu práce a vzdělávání 23.1.2014 ve 13,00 hod. v KD Peklo v Plzni.
Po převzetí ocenění jsou oprávněny užívat značku Mamma Friendly / Parent Friendly na svých webových stránkách a propagačních materiálech.

Veletrh práce a vzdělávání Klíč k příležitostem
, na němž budou ceny udělovány, je v plném rozsahu pro návštěvníky zdarma. Součástí veletrhu je bohatý doprovodný program s bezplatnými přednáškami, personálním poradenstvím, testováním a image poradnou.


Partnery veletrhu Klíč k příležitostem jsou Asociace institucí vzdělávání dospělých, Úřad práce ČR - krajská pobočka v Plzni, Západočeská univerzita a Hospodářská komora ČR.

Další informace:  

Renata Steinerová
Grafia, s.r.o.
tel. 774 484 851
e-mail: steinerova@grafia.cz


Tisková zpráva
9. 1. 2014

Veletrh Klíč k příležitostem prozradí, co chtějí zaměstnavatelé 

Znalost cizích jazyků a technické vzdělání – to jsou dva nejčastější kvalifikační požadavky na uchazeče o pracovní místa v Plzeňském kraji. Alespoň se na tom shodli personalisté nadnárodních firem, které se budou prezentovat 23. ledna na veletrhu práce a vzdělávání s názvem Klíč k příležitostem®. Na veletrhu budou ale nabízeny i pracovní pozice pro méně kvalifikované pracovníky nevyžadující znalost cizích jazyků. Akce se uskuteční od 10.00 do 18.00 hod v kulturním domě Peklo v Plzni a jejím organizátorem je společnost Grafia, s.r.o.

„Na veletrhu budeme hledat zejména pracovníky na technické pozice jako je projektant, samostatný projektant a projektový manažer v oblasti strojírenství ,“ říká Lenka Hasmanová z firmy AF–Engineering a dodává, že by eventuálně uvítali i zkušeného IT. „Rádi bychom jim nabídli možnost spolupráce na našich projektech, takže si zájemci s touto kvalifikací mohou na veletrh rovnou přinést CV, bude to určitě výhoda pro rychlejší domluvu,“ dodává Hasmanová. Současně však vyslovuje obavu, že na trhu práce v Plzeňském kraji  je obtížné  sehnat člověka, který by disponoval  technickými znalostmi v kombinaci s jazykovými dispozicemi.

Že je znalost jazyků dnes naprosto nutná potvrzuje i Magdalena Vroblová ze společnosti Sony DADC. „Zájemcům nabídneme pracovní příležitosti zejména v Centru sdílených služeb. Úspěšní kandidáti musí mluvit dobře anglicky a k tomu nejlépe ještě francouzsky, německy nebo švédsky. Praxe je vítaná, ale máme zájem i o absolventy škol ekonomického nebo jiného humanitního oboru. Nabízíme ale také několik zajímavých pozic pro naše výrobní a logistické provozy ve Štěnovicích,“ popisuje Vroblová.

Podle ní kandidáti přispějí k urychlení komunikace o případné spolupráci tím, že si přinesou své životopisy, kromě češtiny navíc ještě ideálně v jazykových verzích odpovídajících jejich praktickým znalostem. „Pouze výjimečně otevřeme pozici bez potřeby znalosti cizího jazyka. Každý pracovník zastávající kvalifikovanou pozici potřebuje totiž komunikovat se svými zahraničními spolupracovníky osobně, mailem nebo telefonicky. Platí, že globalizací se trh práce stává velmi obtížným pro nekvalifikované pracovníky bez znalosti cizích jazyků,“ uzavírá Vroblová.

Šárka Zíková z firmy Rodenstock ČR s.r.o. uvedla, že na veletrhu budou hledat především procesní a elektro techniky, ale i obchodní zástupce. „Na našem stánku budou k dispozici informační materiály o produktech, volných pracovních místech, motivačním programu pro zaměstnance i systému vzdělávání,“ říká Zíková.
 

Její firma se zabývá výrobou brýlových obrub a pro návštěvníky mimo jiné připravili možnost nahlédnout do prezentačních materiálů jejich nejnovější kolekce značek, které budou teprve tento týden představeny na veletrhu OPTI v Mnichově.

Lenka Kastnerová ze společnosti EURES – Evropské služby zaměstnanosti bude na veletrhu společně s kolegyní z německého Weidenu poskytovat zájemcům informace o práci v Evropských zemích. „Máme k dispozici jednak databáze zveřejněné na EURES - evropském portálu pracovní mobility, a dále nabízíme informační a poradenské služby prostřednictvím našich poradců a kontaktních pracovníků, kteří působí na Úřadu práce ČR,“ vysvětluje Kastnerová. Podle ní jsou v Evropě všeobecně poptávány zejména technické, řemeslnické, zdravotnické a pečovatelské pozice.

Na veletrhu Klíč k příležitostem budou ale nabízeny i pracovní pozice pro méně kvalifikované pracovníky nevyžadující znalost cizích jazyků, jak nám neformálně potvrdily ostatní vystavující firmy.

Veletrh je v plném rozsahu pro návštěvníky zdarma. Součástí veletrhu je bohatý doprovodný program s bezplatnými přednáškami, personálním poradenstvím, testováním a image poradnou.

Partnery veletrhu Klíč k příležitostem jsou Asociace institucí vzdělávání dospělých, Úřad práce ČR - krajská pobočka v Plzni, Západočeská univerzita a Hospodářská komora ČR.

Další informace:
Ing. Barbora Kuralová, manažerka veletrhu, Grafia, s.r.o.
tel. 774 484 863, e-mail:
kuralova@grafia.cz


Tisková zpráva

20. 12. 2013

Veletrh Klíč k příležitostem nabídne v lednu práci i vzdělávání

Konec roku bývá nejčastěji spojován se svátky, pro někoho ale může znamenat i ukončení pracovního poměru, neboť prosinec bývá často posledním měsícem smluv na dobu určitou. V lednu pak úřady práce praskají ve švech. Míra nezaměstnanosti pravidelně v lednu stoupá -
v Plzeňském kraji je aktuálně 6,03 %. Mnohé podniky zase volná místa nabízejí „až od nového roku“. Ve snaze pomoci náborářům i zájemcům o práci připravila plzeňská společnost Grafia, s.r.o. veletrh práce a vzdělávání s názvem Klíč k příležitostem®. Akce se uskuteční 23. ledna 2014 od 10.00 do 18.00 hod v kulturním domě Peklo v Plzni.

Letos budou mezi vystavovateli významné firmy, jako například SONY DADC, Faurecia, Nepron, DIOSS, Rodenstock, Seele a AF-Engineering. Cílem veletrhu je dát podnikům a jejich potenciálním zaměstnancům možnost se společně setkat. „Je to pro podniky velmi levná a extrémně výhodná varianta prezentace, protože stánek na veletrhu vyjde cenově podobně jako běžná personální inzerce,“ vysvětluje Jana Brabcová, jednatelka pořádající společnosti Grafia. „Za cenu inzerátu mohou tedy firmy získat účast na veletrhu a přímý osobní kontakt s lidmi,“ upřesňuje Brabcová.

Veletrh je určen lidem, kteří hledají kvalifikovanou práci i brigádu, studentům posledních ročníků středních škol a jejich učitelům, vysokoškolákům i lidem, kteří jsou registrovaní na úřadě práce. Všichni tito návštěvníci budou mít vstup na veletrh zdarma. Zároveň se mohou zdarma zúčastnit v rámci doprovodného programu různých přednášek, například na téma přípravy na pracovní pohovor, flexibilní formy práce jako řešení rodinné situace, jak získat zaměstnání v zahraničí či jak najít práci, pokud je vám 50 a více let.

Loňského ročníku se zúčastnilo okolo 3000 návštěvníků, mnohé stánky byly doslova obleženy. Po loňské zkušenosti organizátor nabízí opakování některých přednášek v dopoledních i odpoledních hodinách, aby si na své přišli i návštěvníci, kteří o změně pracovní pozice teprve uvažují a přicházejí až po pracovní době.

„Letos účast již potvrdily také střední školy z regionu. Rovněž cíleně zveme studenty ZČU. Úřad práce doporučuje účast na veletrhu zájemcům, kteří skutečně usilují o získání zaměstnání,“ říká manažerka Barbora Kuralová z pořádající společnosti Grafia.

Veletrh bude také informovat o možnostech vzdělávání dospělých v Plzeňském kraji.
Mezi vystavovateli budou také vzdělávací instituce, které realizují vzdělávání potřebné pro získání práce, rozvoj pracovní kariéry či osobnosti. Nebudou chybět ani personální agentury. „Vystavující prosíme o včasnou registraci, neboť výstavní prostor je omezen,“ apeluje Barbora Kuralová. Zaměstnavatelé se mohou k účasti přihlásit do 10. ledna.

Po celý den také bude zdarma k dipozici individuální poradenství v oblasti vzdělávání a trhu práce. „Proto účastníkům doporučujeme vzít si s sebou svůj profesní životopis a nechat si ho zkontrolovat odborníkem. Ten zájemcům například poradí, co je vhodné v životopisu uvádět a co nikoli, anebo na co se může či nemůže zaměstnavatel ptát při pracovním pohovoru,“ vysvětluje Kuralová.

Všichni návštěvníci veletrhu budou také zdarma moci využít personální testování, z něhož si odnesou protokol s výsledky, který mohou přiložit k životopisu zasílanému zaměstnavateli. K dispozici bude i image poradnu zaměřená na to, jak se nejvhodněji upravit na pracovní pohovor.

Partnery veletrhu jsou Asociace institucí vzdělávání dospělých, Úřad práce ČR - krajská pobočka
v Plzni, Západočeská univerzita a Hospodářská komora ČR.

Další informace:

Ing. Barbora Kuralová, manažerka veletrhu, Grafia, s.r.o.
tel. 774 484 863, e-mail: kuralova@grafia.cz

 

Loňský ročník veletrhu - r. 2013
______________________________________________________________________

Tisková zpráva III.   23. 1. 2013

Návštěvnost  veletrhu práce a vzdělávání Klíč k příležitostem® překvapila vystavovatele i organizátory

Veletrh práce a vzdělávání Klíč k příležitostem skončil úderem osmnácté hodiny 23. ledna 2013. Přestože se jednalo o první ročník, v průběhu 8 hodin jej navštívilo více než 3000 zájemců o práci či vzdělávací kurzy.

 

Již před začátkem veletrhu se před vchodem kulturního domu Peklo v Plzni nahromadilo velké množství lidí, fronta se táhla až k parkovišti. Situace připomínala spíš fronty před otevřením obchodních domů při zimních výprodejích. První hodiny veletrhu byly stánky doslova obleženy zájemci o informace a uličkami se téměř nedalo projít.

„Návštěvnost překvapila trochu i nás, přestože už zájem při propagačních akcích naznačoval, že účast nebude malá,“ říká Jana Brabcová, jednatelka společnosti Grafia, s.r.o., která veletrh spolu s partnery organizovala. „Zde sehráli nemalou úlohu i partneři veletrhu, kteří distribuovali informace – a je vidět, že to dělali dobře,“ uzavírá Brabcová.

Jak sdělila manažerka veletrhu Barbora Kuralová, návštěvníci se rekrutovali ze všech věkových i vzdělanostních skupin. „Přišli studenti posledních ročníků vysokých i středních škol, stejně tak jako lidé s dlouholetou praxí. Výjimkou nebyli  ani specialisté z různých oborů a ti, kteří se „jen tak“ poohlížejí po jiném zaměstnání.“  Častými návštěvníky byli i lidé, kteří o práci přišli v důsledku reorganizace či zrušení zaměstnavatele. Většina dotázaných oceňovala příležitost setkat se s mnoha náborovými pracovníky na jednom místě.

Překvapením pro organizátory byla i velká návštěvnost doprovodných akcích. „Na některých přednáškách bylo tak nazděno, že nešly otevřít dveře,“ komentuje Kuralová situaci, kdy se kameraman ZAK TV pokoušel natočit přednášku Jak se připravit na pracovní pohovor. Teprve po výslovné prosbě organizátora se podařilo uvolnit místo pro kameramana. Přestože se některé přednášky opakovaly v dopoledních i odpoledních hodinách, všechna místa byla zaplněna. Zájem vzbuzovaly moderní formy práce stejně jako marketingový úhel pohledu na vlastní prezentaci uchazeče o práci.

Často se opakovaly dotazy na možnost proplacení rekvalifikačního kurzu úřadem práce v tzv. „zvolené rekvalifikaci“, kdy je možno získat až 50.000 Kč na vlastní vzdělávání v průběhu 3 let.

Zájem účastníků nepolevoval ani v odpoledních hodinách, kdy veletrh navštívili ti, kteří šli z práce. Ještě těsně před osmnáctou hodinou přicházeli návštěvníci, kteří měli zájem o konzultaci životopisů, individuální pracovní poradenství či otestování.

Mnohým vystavovatelům došly propagační materiály už po prvních hodinách a museli narychlo dovézt další. To se stalo i personalistům společnosti SONY DADC. „Zájem návštěvníků nás skutečně mile překvapil – jejich počet několikanásobně převýšil naše očekávání,“ sdělila personální ředitelka SONY DADC Magdalena Vroblová.

Veletrh práce a vzdělávání Klíč k příležitostem® organizovala společnost Grafia, s.r.o. Akce se uskutečnila v kulturním domě Peklo v Plzni a jejími partnery jsou Úřad práce ČR - krajská pobočka v Plzni, Ústav celoživotního vzdělávání Západočeské univerzity v Plzni a Hospodářská komora ČR.  
 
 
  

Tisková zpráva II.  
16. 1. 2013

Na veletrhu Klíč k příležitostem®  najdete práci, kurzy i dobré rady


Již ve středu, 23. ledna 2013, se otevřou dveře Veletrhu práce a vzdělávání v Plzni. Cílem veletrhu je zprostředkovat přímé setkání zaměstnavatelů a potenciálních zaměstnanců a zároveň nabídnout návštěvníkům možnosti profesního vzdělávání. Veletrh bude lákat návštěvníky i bohatým doprovodným programem, který je stejně jako vstupné zdarma.
Vystavující zaměstnavatelé budou nabízet nejrůznější pracovní pozice, od dělnických až po vysoce kvalifikované. Na své si přijdou i zájemci o brigádu či studenti, hledající praxi.


Mezi vystavovateli je například i Skupina ČEZ, která plánuje na veletrhu oslovit nejen přímé zájemce o zaměstnání, ale také návštěvníky z řad středoškoláků a vysokoškoláků. Jak sdělil Martin Klacián, specialista lidských zdrojů společnosti ČEZ, a.s., nabízené pozice jsou ve většině případů zaměřeny na techniku – energetiku, elektrotechniku a strojírenství, výjimkou ale nejsou pozice ekonomické či administrativní. „Konkrétní podobu nabídky volných míst však budeme znát až těsně před veletrhem a pro návštěvníky tak budeme mít aktuální informace.“ uzavřel Klacián.

Vystavovat bude i společnost Faurecia Automotive Czech Republic s.r.o., která závod v plzeňském regionu teprve otevře. Její personální ředitelka Stanislava Plachá uvedla:
"Pro náš nový výrobní závod hledáme specialisty a odborníky do všech oddělení, hlavně do oddělení výroby, kvality, logistiky a údržby. V nejbližších měsících přijmeme dalších 40 specialistů se znalostí anglického nebo německého jazyka a přes 300 operátorů výroby."

Julie Borecká, HR Officer, zodpovědná za nábor v SONY DADC, k účasti na veletrhu říká: „Vzhledem k tomu, že v regionu působíme poměrně krátce, chceme se na veletrhu představit jako úspěšná, stabilní a rostoucí společnost. Od května roku 2010 jsme vytvořili již 300 pracovních míst. V následujícím období plánujeme rozšířit náš tým o dalších asi 100 zaměstnanců, a to především o pracovníky tzv. centra sdílených služeb.  Jde o pozice v oboru IT, financí, zákaznických služeb, logistiky a nákupu a obecné administrativy. Jazykově vybaveným kandidátům můžeme nabídnout práci v dynamickém mezinárodním prostředí. Konkrétní nabídku volných pozic představíme zájemcům na veletrhu, popř. je k dispozici na www.sonydadc.com.“  Možnost pracovat pro Sony DADC mají i brigádníci přidělení do provozu, v době tzv. vysoké sezóny je potřeba téměř  tisíc.

Zaměstnance na veletrhu bude hledat i rychle se rozvíjející společnost konplan, s.r.o.  Personální manažerka Lena Vajdová bude nabízet pracovní pozice v oborech IT, strojírenské konstrukce, elektro projektování a PLC programování.

Veletrh práce a vzdělávání s názvem Klíč k příležitostem® chystá plzeňská společnost Grafia, s.r.o. na 23. leden 2013 od 10,00 hod do 18,00 hod. Akce se uskuteční v kulturním domě Peklo v Plzni a jejími partnery jsou Úřad práce ČR - krajská pobočka v Plzni, Ústav celoživotního vzdělávání Západočeské univerzity v Plzni a Hospodářská komora ČR.

Součástí doprovodného programu budou přednášky pořádané pro účastníky zdarma. Po celý den také bude zdarma k dipozici individuální poradenství v oblasti vzdělávání a trhu práce. Návštěvníci veletrhu budou také zdarma moci využít personální testování, z něhož si odnesou protokol s výsledky, který mohou přiložit k životopisu zasílanému zaměstnavateli. V rámci veletrhu  budou moci navštívit i image poradnu zaměřenou na téma, jak se nejvhodněji upravit na pracovní pohovor.

Web veletrhu s programem: http://praci.najdisi.cz

Manažer veletrhu: Ing. Barbora Kuralová, mob. 774 48 48 63, kuralova@grafia.cz



Tisková zpráva
8. 1. 2013

Veletrh Klíč k příležitostem nabídne práci i vzdělávání

Veletrh práce a vzdělávání s názvem Klíč k příležitostem® chystá plzeňská společnost Grafia, s.r.o. na 23. leden 2013 od 10,00 hod do 18,00 hod.
Akce se uskuteční v kulturním domě Peklo v Plzni a jejími partnery jsou Úřad práce ČR - krajská pobočka v Plzni, Ústav celoživotního vzdělávání Západočeské univerzity v Plzni a Hospodářská komora ČR.

Cílem veletrhu je pomoci rozhýbat pracovní trh v Plzeňském kraji a dát zaměstnavatelům a jejich potenciálním zaměstnancům příležitost ke společnému setkání. Zároveň veletrh bude informovat o možnostech vzdělávání dospělých v Plzeňském kraji.

Veletrh je určen všem, kdo mají zájem získat či  změnit zaměstnání. Na své si přijdou i zájemci o brigády.  Zváni jsou i studenti posledních ročníků učilišť, středních škol a jejich  učitelé či  vysokoškoláci. „Organizovaným skupinám (např. školám) doporučujeme, aby nás kontaktovaly raději předem na čísle 775 878 801,“ uvedla Barbora Kuralová z pořádající společnosti Grafia.  Všichni návštěvníci mají vstup na veletrh zdarma.
V takovéto podobě v západních Čechách ještě žádný podobný veletrh neproběhl. „Naším cílem je co největší zastoupení firem, a proto podmínky pro vystavující firmy jsou mimořádně příznivé,“ sdělila Kuralová.

Mezi vystavovateli budou podniky, které hledají zaměstnance, ale také vzdělávací instituce, které realizují vzdělávání potřebné pro získání práce, rozvoj pracovní kariéry či osobnosti. Nebudou chybět ani personální agentury. „Podniky nabízející práci mají ještě šanci se přihlásit do 15. 1. 2013, nicméně neváhejte, výstavní prostor je omezen,“ apeluje Barbora Kuralová.
Doprovodným programem akce budou přednášky pořádané pro účastníky zdarma. Po celý den také bude zdarma k dipozici individuální poradenství v oblasti vzdělávání a trhu práce. „Proto účastníkům doporučujeme vzít si s sebou svůj profesní životopis a zkonzultovat ho s odborníkem. Ten zájemcům poradí, co je vhodné v životopisu uvádět nebo na co se může či nemůže zaměstnavatel zeptat při pracovním pohovoru,“ vysvětlila Kuralová. 

Všichni návštěvníci veletrhu budou také zdarma moci využít personální testování, z něhož si odnesou protokol s výsledky, který mohou přiložit k životopisu zasílanému zaměstnavateli. V rámci veletrhu  budou moci navštívit i image poradnu zaměřenou na téma, jak se nejvhodněji upravit na pracovní pohovor.

Web veletrhu s programem: http://praci.najdisi.cz

Manažer veletrhu:  Ing. Barbora Kuralová, mob. 774 48 48 63, kuralova@grafia.cz

8.1. 2013

 



 
 
 
© GRAFIA, s.r.o. 2012
E-mail: info@grafia.cz