Pro média

Tisková zpráva č. 5

Ohlédnutí za veletrhem práce a vzdělávání KLÍČ K PŘÍLEŽITOSTEM®

Již třetí ročník úspěšného veletrhu práce a vzdělávání pod názvem Klíč k příležitostem připravila plzeňská společnost Grafia, s.r.o. Veletrh proběhl 22. ledna 2015 v kulturním domě Peklo v Plzni. Zájem byl i v tomto roce velký, ještě před otevřením stála před kulturním domem dlouhá fronta. Kolem třinácté, tedy po třech hodinách, prošlo veletržní branou více než 1500 osob. Podle odhadu pořadatelů se veletrhu celkem zúčastnilo cca 2900 osob.

Při zahájení veletrhu Madgalena Čadová za ÚP – krajskou pobočku v Plzni, která byla partnerem veletrhu, ocenila význam a přínos akce pro občany Plzeňského kraje.

Mezi vystavovateli byly významné firmy, jako například SONY DADC, Steelcase Ostrov u Stříbra, Drůbežářský závod Klatovy, DHL SUPPLY CHAIN, LOMA SYSTEMS, MD ELEKTRONIK, SHAPE CORP, FIEGE, GREINER AEROSPACE, KS EUROPE, Lear Corporation Czech Republic, DIOSS Nýřany, Rodenstock,  a další. Nabízeny bylo několik set kvalifikovaných i nekvalifikovaných pracovních pozic.

Vystavovaly i vzdělávací instituce, které se zabývají profesním rozvojem dospělých, nabízely se pracovní stáže (Fond dalšího vzdělávání) i práce v zahraničí (EURES). Mezi vystavujícími byly i střední školy a jazykovky.

Veletrh byl určen lidem všeho věku, kteří hledají práci i brigádu, studentům posledních ročníků středních škol a jejich učitelům, vysokoškolákům i lidem registrovaným na úřadu práce. Všichni návštěvníci měli vstup v plném rozsahu zdarma.

Velký zájem byl tradičně i o doprovodný program. V přednáškových místnostech bylo nazděno až do večerních hodin. Témata přednášek souvisela s hlednáním práce, např. jak se připravit na pracovní pohovor, jak se naučit „prodávat“ sám sebe či jak získat zaměstnání v zahraničí. Velký zájem byl i o testování znalostí cizího jazyka, bez kterého se dnes už neobejde prakticky žádný kvalifikovaný pracovník. „Těm, kteří by rádi rozvíjeli profesní angličtinu nebo němčinu, nabízíme kurzy s videoscénkami z reálného prostředí podniků, ve kterých hrají rodilí mluvčí,“ sdělila manažerka projektu OPEN DOOR Andrea Králová. “Moderní vzdělávání se neobejde bez e-learningu, který umožňuje zájemcům opakovat učivo doma. Výhodou je, že se nám povedlo vyvinout e-learningové kurzy i pro mobilní zařízení, tedy se lze učit i v tramvaji,“ dodává Králová.

Po celý den také probíhalo zdarma individuální poradenství v oblasti vzdělávání a trhu práce. „Účastníci měli o poradenství tradičně velký zájem, mnozí měli s sebou svůj profesní životopis a nechali si ho zkontrolovat odborníkem pro trh práce. Celodenní fronta se stála i na personální testování, z něhož si zájemci odnesli protokol s výsledky, který lze přiložit k životopisu zasílanému zaměstnavateli,“ popsala Jana Brabcová, jednatelka pořádající společnosti Grafia. Velmi poptávaná byla i image poradna zaměřená na to, jak se nejvhodněji upravit na pracovní pohovor a grafologické poradenství pro personální rozvoj.

Součástí doprovodného programu byl i křest knihy Grafologie nejen pro personalisty autorky Marie Maškové.

Na veletrhu byly také vyhlášeny ceny Mamma/Parent Friendly pro podniky přátelské rodině. Oceněny byly společnosti, které vyhověly podmínkám hodnocení a vytvářejí dobré podmínky pro zaměstnance s rodinami, např. zkrácené úvazky, pružnou pracovní dobu, firemní školky či jesle, akce pro rodiny s dětmi či umožňují péči o rodinné příslušníky. Letos byly oceněny tyto podniky:

Drůbežářský závod Klatovy, Rondo obaly, Triumfa, Murr CZ.

Vystavovatelé hodnotili akci velmi pozitivně. Každý z podniků si odnášel několik desítek životopisů, někteří dokonce více než sto. „Sešlo se nám asi 100 životopisů,“ potvrdila Alena Jandová z firmy GREINER AEROSPACE. „A čekáme, že další přijdou ještě e-mailem.“ 

Veronika Zborníková, HR partner ze společnosti Sony DADC hledala 14 pracovníků do administrativních a ekonomických pozic. „Odnášíme si minimálně 15 použitelných životopisů lidí se správnou kvalifikací. Potěšila nás vysoká účast a skvělá organizace.“

Společnost Steelcase Ostrov u Stříbra zahajuje svoji činnost, a tak hledala pracovníky širokého spektra pro oblast výroby i administrativy. „Hledali jsme procesní inženýry, inženýry kvality, programátory CNC, logistiky, personalisty, ale i pracovníky do výroby – operátory CNC, mistry, údržbáře, skladníky a další, říká Helena Sanchez, HR manager společnosti, která přijela až z Mexika. „ A podívejte se na ten výsledek“, ukazuje spokojeně tlustý šanon nabitý životopisy.

Ti, kteří hledali obchodníky, ale tvrdí, že z mnoha kontaktů uspěje jen málokterý. „Paradoxně se nám na veletrhu na tuto pozici nejvíc líbili bývalí učitelé, kteří nemají s prodejem žádnou zkušenosti,“ sdělila jedna z personalistek. 

Účastníci si pochvalovali, že akce splnila jejich očekávání. Mnozí oceňovali osobní setkání s personalisty podniků, do nichž dříve bez úspěchu posílali životopisy.

Účastníci i personalisté se shodli, že oproti předchozím ročníkům roste zájem kvalifikovaných pracovníků, kteří hledají zajímavou pracovní pozici.

A jak vypadaly statistiky podle anket, vyplněných účastníky?

Průměrný věk návštěvníků byl 37,5 let, o práci se zajímalo 83% osob a o kurzy 70%.

Věkové složení návštěvníků bylo pestré a poměrně rovnoměrně rozložené: lidí mezi20 a 30 lety bylo 26%, mezi30 a 40 lety 23%, mezi40 a 50 lety 21%, mezi50 a 60 lety 18%. Nejméně bylo osob do 20 let (8%) a nad 60 let (necelých 5%).

 











Vzdělanostní struktura
byla následující: Největší část tvořili lidé s maturitou, téměř 45%, překvapivě více než čtvrtina byli lidé s vysokoškolským vzděláním, necelých 18% byli  lidé vyučení a 12% mělo základní vzdělání.

 

 










Pracovní angažmá:
Z celkového počtu návštěvníků byla cca polovina nezaměstnaných, pětina pracujících, 20% studentů SŠ nebo VŠ. Nejméně bylo návštěvníků na rodičovské dovolené (2%) a důchodců (3%).











Tisková zpráva 22. 1. 2015
Veletrh práce a vzdělávání zaujme zaměstnané i nezaměstnané, absolventy i studenty 

Všem, kdo hledají práci či brigádu, ale i těm, ktěří si jen chtějí ověřit svoji cenu na trhu práce či poradit se, jakým směrem se v kariéře vydat, je určen Veletrh práce a vzdělávání Klíč k příležitostem, který se koná již dnes, 22.1. 2015 v kulturním domě Peklo v Plzni (10-18:00 hod). 

Práci a  vzdělávací kurzy pro dospělé bude nabízet třicítka vystavovatelů

Veletrh může být užitečný i těm, kteří práci mají, protože celodenní doprovodný program je nabitý užitečnými přednáškami, směřujícími k rozvoji kariéry. Většina lidí například neví, že i jako zaměstnaní mohou jednou za 3 roky dostat od státu příspěvek na tzv. zvolenou rekvalifikaci ve výši až 50.000 Kč. Podmínkou je ovšem registrace na úřadě práce jako zájemce o zaměstnání (tedy ne jako „uchazeč“) a to, že kurz přispěje k udržení zájemce na trhu práce, protože si rozšířil kvalifikaci a tedy je pro stávajícího nebo budoucího zaměstnavatele dobře uplatnitelný. V principu se jedná o rekvalifikační kurzy, z nichž mnohé jsou už dnes zakončeny celostátně platnou kvalifikační zkouškou.  Takovým příkladem může být kurz operátor CNC strojů, neboť právě tato profese je v regionu velmi poptávaná, nebo např. povolání, kdy člověk ze svého koníčka udělá profesi, kterou se dále živí – jako lektor, fotograf apod. Každá žádost je individuálně posouzena příslušným úřadem práce a je-li schválena, je kurz úřadem práce v plné výši uhrazen. 

Na veletrhu návštěvníci najdou také individuální profesní poradenství a testování, k dispozici bude i image poradna zaměřená na přípravu na pracovní pohovor. Ti, kteří si vzali životopis s sebou, si ho mohou nechat zkontrolovat odborným poradcem. Testování profesních předpokladů a jazykových dovedností zaujme nejen absolventy. Novinkou na veletrhu je grafologické poradenství pro profesní rozvoj, které provádí zkušená grafoložka a psychoterapeutka PaedDr. Marie Mašková. Ta také povedne od 15,00 hod na toto téma přednášku pod názvem „Co prozradí písmo o profesních předpokladech autora?“ a od 16,30 hod v hlavním sále pokřtí svou novou knihu Grafologie nejen pro personalisty. 

Ve 13,00 hod proběhne v hlavním sále vyhlášení cen pro podniky přátelské rodině Mamma/Parent Friendly. 

Každou hodinu také proběhne slosování anket o zajímavé ceny. 

Profily vystavovatelů najdou návštěvníci na webu http://praci.najdisi.cz či ve veletržním katalogu.

 

Tisková zpráva 19.1. 2015

Jak najít dobrou práci?

Ve čtvrtek na veletrhu v Pekle!

Veletrh práce a vzdělávání Klíč k příležitostem – to je spousta očekávání na straně zaměstnavatelů i těch, kteří práci hledají. Už 22. ledna 2015 se v 10.00 hod otevřou brány veletrhu, který v plzeňském kulturním domě Peklo nabídne množství volných pracovních pozic i kurzy pro dospělé. Až do 18,00 hod běží také doprovodný program, kde návštěvníci budou moci využít personální testování i poradenství pro nalezení práce. Součástí programu je i image poradna pro pracovní pohovor a grafologická poradna pro osobní pracovní rozvoj.

Ve dvou předchozích ročnících se akce zúčastnila třicítka vystavovatelů a cca 3000 návštěvníků. Letošní očekávání jsou obdobná. Zatímco v roce 2013 to byli spíše nezaměstnaní, v roce 2014 přibylo těch, kteří si chtěli polepšit a hledali nejen lépe placené místo, ale především takové, které bude více korespondovat se znalostmi, dovednostmi a osobním směřováním člověka. Přibylo také těch, kteří hledají práci na částečné úvazky, aby se mohli věnovat více svým dětem a rodině.

Například učitel Mgr. Marek Černý přišel v lednu 2014 na veletrh s očekáváním, že najde práci, která mu umožní věnovat se více jeho pětiletému synovi. „Bral jsem návštěvu veletrhu spíš jako pokus udělat si přehled o pracovním trhu v Plzeňském kraji, byl jsem ochoten i dojíždět. Překvapilo mne hned několik konkrétních nabídek, mezi kterými byla i práce koordinátora v evropských projektech. Jak se ukázalo, práce šla dobře skloubit s mými rodičovskými povinnostmi, a tak už skoro rok pracuji s nezaměstnanými – a na veletrhu budu letos mezi vystavovateli,“ říká Marek Černý.

„V loňském roce nám šlo spíše o zviditelnění firmy v regionu, letos hledáme zaměstnance do výroby, ale také například obchodní zástupce pro různé regiony v republice, kteří nemusí pracovat přímo v Klatovech na centrále,“ říká Mgr. Šárka Zíková, PhD., HR manažerka společnosti Rodenstock ČR s.r.o.

Dvou předchozích ročníků se účastnila i firma Sony DADC. S jakou zkušeností? „Kontakty, které jsme na veletrhu nasbírali, jsme využívali po celý rok,“ říká personální ředitelka Mgr. Magda Vroblová. „To byl i jeden z důvodů naší letošní účasti, dodává Vroblová. Rádi bychom nabídli místa v centru sdílených služeb – je to back office, finance, administrativa, vhodní jsou i absolventi humanitních a ekonomických fakult, kteří chtějí nastartovat a rozvíjet svou karéru. Důležitá je ale dobrá angličtina, protože ji u nás denně používají. Máme zkušenost, že většina firem v regionu tato místa vůbec nenabízí.“

 Na veletrhu budou nabízet práci i firmy se sídlem mimo Plzeň - MD Elektronik, Lear Corporation, KS Europe, Drůbežářské závody Klatovy a další. Poslední z nich čelí přetlaku zakázek, a tak nabízí celé spektrum volných míst od dělnických po vysokoškolské specialisty. „Nabízíme především dělnické profese v potravinářské výrobě, kvalifikované (řezníky pro úsek vykošťování) i nekvalifikované, pro porážku drůbeže, porcovnu, balírnu a masnou výrobu. Jde o obsluhu balících i etiketovacích strojů, obsluhu počítačově řízených udíren, obsluhu masírek – na tyto pozice lze pracovníka zaškolit. Hledáme ale i referenta výroby s VŠ vzděláním a dobrou AJ, což je pravá ruka výrobního ředitele, z dalších třeba VŠ specialistu pro elektroniku, který se bude starat o počítačově řízené stroje ve výrobě,“ říká Marie Pošarová, vedoucí personálního a mzdového oddělení, a dodává: „Při dojíždění připlácíme na dopravu, případně pomůžeme s nalezením ubytování.“

 Nováčkem na veletrhu je nově vybudovaný závod Steelcase Ostrov u Stříbra, který je součástí nadnárodního koncernu, který vyrábí dřevěné úložné systémy pro kanceláře. „Pro oblast výroby i administrativy hledáme nové kolegy a nabízíme práci na špičkově vybavených pracovištích i možnost růstu v závodě, který se stane hlavním pilířem výrobní struktury v Evropě,“ říká Helena Sanchez, HR manager společnosti. „Potřebujmee procesní inženýry, inženýry kvality, programátory CNC, logistiky, personalisty, ale i pracovníky do výroby – operátory CNC, mistry, údržbáře, skladníky a další. Přijďte se zeptat na stánek,“ usmívá se paní Sanchez.

 Na své si na veletrhu přijdou i absolventi bez praxe, kteří se mohou těšit na setkání s Fondem dalšího vzdělávání, který zejména jim bude nabízet stáže ve firmách.

 


Tisková zpráva 7. 1. 2015

Hledáte práci? Navštivte Veletrh práce a vzdělávání KLÍČ K PŘÍLEŽITOSTEM®  

Když chceme něco nového ve svém životě začínat, často říkáme – nechám to až od nového roku. Ten letošní právě začal a pro některé z nás může znamenat změnu zaměstnání i novou profesní kariéru. Leden bývá také „nejsilnějším“ měsícem na úřadech práce, kdy se přijdou přihlásit o podporu ti, kteří o práci s koncem roku přišli.
Pro všechny zájemce o nové zaměstnání či o další profesní vzdělávání se 22. ledna 2015 otevřou již třetím rokem brány Veletrhu práce a vzdělávání KLÍČ K PŘÍLEŽITOSTEM, který připravila plzeňská společnost Grafia, s.r.o. 

I v tomto roce proběhne veletrh od 10 do 18 hodin. Stejně jako v předchozích ročnících bude mít veletrh bohatý doprovodný program, který bude zahrnovat přednášky, workhopy, testování a poradenství pro hledání práce. Veletrh včetně doprovodného programu je pro návštěvníky ZDARMA.

Mezi vystavujícími jsou významné podniky Plzeňského kraje, které budou nabízet kvalifikované pracovní pozice i místa pro pracovníky bez speciální kvalifikace:
KS Europe, Shape Corp, Steelcase Ostrov u Stříbra, Lear, SONY DADC, Drůbežářské závody Klatovy, Rodenstock, Dioss, Rondo obaly, MD Elektronik, Česká spořitelna, Fiege a další.

Oproti minulým ročníkům jsou zastoupeny častěji i podniky sídlící mimo Plzeň, což je šancí i pro mimoplzeňské návštěvníky.

Na veletrhu bude opět vyhlášena cena pro podniky přátelské rodině - Mamma/Parent friendly.

Součástí programu bude i křest a představení nové knihy pro personální praxi  - "Grafologie nejen pro personalisty" autorky PaedDr. Marie Maškové.

Veletrhu se v minulých dvou ročnících zúčastnilo vždy kolem 3000 osob. Jak sdělila Mgr. Jana Brabcová, jednatelka pořádající společnosti Grafia, přestože nezaměstnanost v Plzeňském kraji je poměrně nízká, očekává se opět podobná účast. „Návštěvníky totiž zdaleka nejsou jen ti, kdo přišli o práci. Zejména v odpoledních hodinách přicházejí lidé, kteří si chtějí popovídat s personalisty podniků, u kterých se výhledově chtějí o práci ucházet či jen ověřit svou cenu na trhu práce. Pro stovky návštěvníků bývá vždy užitečné personální poradenství, testování a možnost nechat si zkontrolovat odborníkem pracovní životopis.

Protože často největším handicapem pro získání práce bývá neznalost cizích jazyků, jsou pro zájemce připraveny testy a možnost zblízka si prohlédnout programy odborného jazyka OPEN DOOR v angličtině a němčině. „Těm, kteří by rádi rozvíjeli profesní angličtinu nebo němčinu, nabízíme kurzy s videoscénkami z reálného prostředí podniků, ve kterých hrají rodilí mluvčí,“ sděluje projektová manažerka Ing. Andrea Králová. “Moderní vzdělávání se neobejde bez e-learningu, který umožňuje zájemcům opakovat učivo doma. Výhodou je, že se nám povedlo vyvinout e-learningové kurzy i pro mobilní zařízení, tedy se lze učit i v tramvaji,“ dodává Králová.

Témata přednášek na veletrhu souvisí s hledáním práce, např. jak se připravit na pracovní pohovor, jak se naučit „prodávat“ sám sebe, jak získat zaměstnání v zahraničí či jak najít práci, pokud je vám 50 a více let. Partnery veletrhu jsou Asociace institucí vzdělávání dospělých, Úřad práce ČR - krajská pobočka
v Plzni, Západočeská univerzita a Hospodářská komora ČR.

 

Tisková zpráva 17.12.2014

Dejte do diáře: 22.1.2015 - Veletrh práce a vzdělávání KLÍČ K PŘÍLEŽITOSTEM®   

V lednu proběhne již 3. ročník úspěšného veletrhu Veletrh práce a vzdělávání s názvem Klíč k příležitostem®, který připravila plzeňská společnost Grafia, s.r.o.  I v tomto roce proběhne veletrh od 10 do 18 hodin. Stejně jako v předchozích ročnících bude mít veletrh bohatý doprovodný program, který bude zahrnovat přednášky, workhopy, testování a poradenství pro hledání práce.

Mezi vystavujícími jsou významné podniky Plzeňského kraje:

Drůbežářské závody Klatovy, Rodenstock, KS Europe, Shape Corp, Steelcase Ostrov u Stříbra, Lear, SONY DADC, Dioss, Novem Car, Rondo obaly, MD Elektrinik, Česká spořitelna, Fiege a další.

Na veletrhu bude opět vyhlášena cena pro podniky přátelské rodině - Mamma/Parent friendly.

Součástí programu bude i křest a představení nové knihy pro personální praxi  - "Grafologie a profesní směřování" autorky PaedDr. Marie Maškové.

Jak vypadaly předchzí ročníky? Prohládněte si fotogalerii a tiskové zprávy z předchozích ročníků.


Tisková zpráva 24.1.2014

Ohlédnutí za veletrhem práce a vzdělávání KLÍČ K PŘÍLEŽITOSTEM®

Již druhý ročník úspěšného veletrhu připravila plzeňská společnost Grafia, s.r.o. Veletrh práce a vzdělávání s názvem Klíč k příležitostem® proběhl 23. ledna 2014 od 10.00 do 18.00 hod v kulturním domě Peklo v Plzni. Zájem byl i v tomto roce velký, ještě před otevřením stála před kulturním domem dlouhá fronta. Kolem dvanácté, tedy po dvou hodinách, prošlo veletržní branou více než 1200 osob. Podle odhadu pořadatelů se veletrhu celkem zúčastnilo cca 2800 osob.

Při zahájení veletrhu Zdeněk Novotný, ředitel ÚP – krajské pobočky v Plzni, a Jiří Strobach, starosta Městského obvodu Plzeň 3, ocenili význam a přínos akce pro plzeňské občany.

Mezi vystavovateli byly významné firmy, jako například SONY DADC, Lear Corporation Czech Republic, Nepron, Faurecia, DIOSS Nýřany, Elkamet, Gühring, Rodenstock, Seele Pilsen, AF-Engineering, Stock, Typos a další. Nabízeny byly kvalifikované pracovní pozice i místa pro pracovníky bez speciální kvalifikace.

Vystavovaly i vzdělávací instituce, které se zabývají profesním rozvojem dospělých, nabízely se pracovní stáže i práce v zahraničí (EURES).

Veletrh byl určen lidem všeho věku, kteří hledají práci i brigádu, studentům posledních ročníků středních škol a jejich učitelům, vysokoškolákům i lidem registrovaným na úřadu práce. Všichni tito návštěvníci měli vstup v plném rozsahu zdarma.

Velký zájem byl i o doprovodný program. V přednáškových místnostech bylo nazděno až do večerních hodin. Témata přednášek souvisela s hlednáním práce, např. jak se připravit na pracovní pohovor, jak se naučit „prodávat“ sám sebe, jak získat zaměstnání v zahraničí či jak najít práci, pokud je vám50 avíce let. Velký zájem byl i o testování znalostí cizího jazyka, bez kterého se dnes už neobejde prakticky žádný kvalifikovaný pracovník. „Těm, kteří by rádi rozvíjeli profesní angličtinu nebo němčinu, nabízíme kurzy s videoscénkami z reálného prostředí podniků, ve kterých hrají rodilí mluvčí,“ sděluje odborná vedoucí projektu OPEN DOOR Simona Linhartová. “Moderní vzdělávání se neobejde bez e-learningu, který umožňuje zájemcům opakovat učivo doma. Výhodou je, že se nám povedlo vyvinout e-learningové kurzy i pro mobilní zařízení, tedy se lze učit i v tramvaji,“ dodává Linhartová.

Po celý den také probíhalo zdarma individuální poradenství v oblasti vzdělávání a trhu práce. „Účastníci měli o poradenství tradičně velký zájem, mnozí měli s sebou svůj profesní životopis a nechali si ho zkontrolovat odborníkem pro trh práce. Celodenní fronta se stála i na personální testování, z něhož si zájemci odnesli protokol s výsledky, který lze přiložit k životopisu zasílanému zaměstnavateli,“ popsala Jana Brabcová, jednatelka pořádající společnosti Grafia. Velmi poptávaná byla i image poradna zaměřená na to, jak se nejvhodněji upravit na pracovní pohovor.

Na veletrhu byly také vyhlášeny ceny Mamma/Parent Friendly pro podniky přátelské rodině. Oceněno bylo 5 společností, které vyhověly podmínkám hodnocení:

BOHEMIA SEKT, s.r.o.
STYL PLZEŇ, výrobní družstvo
IntraWorlds, s.r.o.
INOTECH ČR, spol. s r.o.
TROST AUTO SERVICE TECHNIK, spol. s r.o.

Vystavovatelé hodnotili akci velmi pozitivně. Každý z podniků si odnášel několik desítek životopisů, někteří dokonce více než sto. „Hledali jsme technology a další technicko-hospodářské pozice a sešlo se nám asi 100 životopisů, sdělila Regina Janíková z firmy Elkamet. „Hned v pátek už začaly chodit další e-mailem.“ 

Vendula Linková ze společnosti Nepron hledala hlavně pracovníky zákaznického servisu a elektronika do výroby. „Byli jsme spokojeni nejen s tím, že jsme si odnesli více než padesát kontaktů, ale mile nás překvapila vysoká účast a skvělá organizace.“

Ti, kteří hledali obchodníky, ale tvrdí, že z mnoha kontaktů uspěje jen málokterý. „Paradoxně se nám na veletrhu na tuto pozici nejvíc líbili bývalí učitelé, kteří nemají s prodejem žádnou zkušenosti,“ sdělila jedna z personalistek. 

Účastníci si pochvalovali, že akce splnila jejich očekávání. Mnozí oceňovali osobní setkání s personalisty podniků, do nichž dříve bez úspěchu posílali životopisy.

Účastníci i personalisté se shodli, že oproti loňskému ročníku se více potkávala nabídka pracovních pozic s kvalifikací účastníků.

Tisková zpráva 17. 1. 2014

Firmy dostanou na veletrhu ocenění Společnost přátelská k rodině

Několik firem Plzeňského kraje obdrží 23. ledna ocenění Mamma Friendly / Parent Friendly aneb Společnost přátelská k rodině. Převezmou jej na na veletrhu práce a vzdělávání s názvem Klíč k příležitostem®, který se uskuteční od 10.00 do 18.00 hod v kulturním domě Peklo v Plzni. Ceny bude již třetím rokem udílet společnost Grafia, s.r.o., která je i organizátorem celého veletrhu.  
 
Ocenění převezmou firmy Bohemia sekt, Styl Plzeň, Intra Worlds, Inotech a Trost za to, že jsou jejich zaměstnanci – rodiče přijímáni jako partneři. „Firmy také musí splňovat předem stanovená kritéria, např. umožňují zaměstnancům flexibilní formy práce – pružnou pracovní dobu, částečný pracovní úvazek, sdílené pracovní místo, stlačený pracovní týden, homeworking apod.,“ říká Renata Steinerová ze společnosti Grafia. Dále firmy zaměstnávají rodiče po návratu z mateřské nebo rodičovské dovolené a umožňují zaměstnancům práci z domova při neočekávaných událostech v rodině (např. péče o starší rodiče, nemoc dítěte).


Tyto firmy disponují také programem pro rodiče na mateřské či rodičovské dovolené – poskytují jim např. možnost účasti na školeních či jiné zaměstnanecké výhody. Dále pořádají dětské dny pro zaměstnance a podobné akce. „Některé z firem mají i hlídací koutek, případně jsou sponzorem školky, nebo umožňují rodičům přivést si děti v případě potřeby na pracoviště,“ sděluje Steinerová. Firmy se podílí na pořádání dětských sportovních akcí nebo jsou sponzorem dětského hřiště či sportovního areálu. Organizují také kulturních akce, na kterých jsou děti vítány. Nezapomínají ani na starší generaci, pro niž připravují různé kurzy a setkání.

 „Je důležité si uvědomit, že ocenění se netýká pouze opatření pro ženy - matky, například ve firmě Intra Worlds pracují převážně muži - programátoři, a přesto je firma prorodinně orientovaná,“ říká Jana Brabcová, jednatelka Grafia. „Pro mnoho firem začínají být prorodinné benefity zajímavým marketingovým tahem na trhu práce, když chtějí zaujmout zaměstnance. Ti si dobře uvědomují, že vyvážení práce a rodinného života je někdy víc než vysoký plat,“ dodává Brabcová.

Ocenění bude veřejně předáno na Veletrhu práce a vzdělávání 23.1.2014 ve 13,00 hod. v KD Peklo v Plzni.
Po převzetí ocenění jsou oprávněny užívat značku Mamma Friendly / Parent Friendly na svých webových stránkách a propagačních materiálech.

Veletrh práce a vzdělávání Klíč k příležitostem
, na němž budou ceny udělovány, je v plném rozsahu pro návštěvníky zdarma. Součástí veletrhu je bohatý doprovodný program s bezplatnými přednáškami, personálním poradenstvím, testováním a image poradnou.


Partnery veletrhu Klíč k příležitostem jsou Asociace institucí vzdělávání dospělých, Úřad práce ČR - krajská pobočka v Plzni, Západočeská univerzita a Hospodářská komora ČR.

Další informace:  

Renata Steinerová
Grafia, s.r.o.
tel. 774 484 851
e-mail: steinerova@grafia.cz


Tisková zpráva
9. 1. 2014

Veletrh Klíč k příležitostem prozradí, co chtějí zaměstnavatelé 

Znalost cizích jazyků a technické vzdělání – to jsou dva nejčastější kvalifikační požadavky na uchazeče o pracovní místa v Plzeňském kraji. Alespoň se na tom shodli personalisté nadnárodních firem, které se budou prezentovat 23. ledna na veletrhu práce a vzdělávání s názvem Klíč k příležitostem®. Na veletrhu budou ale nabízeny i pracovní pozice pro méně kvalifikované pracovníky nevyžadující znalost cizích jazyků. Akce se uskuteční od 10.00 do 18.00 hod v kulturním domě Peklo v Plzni a jejím organizátorem je společnost Grafia, s.r.o.

„Na veletrhu budeme hledat zejména pracovníky na technické pozice jako je projektant, samostatný projektant a projektový manažer v oblasti strojírenství ,“ říká Lenka Hasmanová z firmy AF–Engineering a dodává, že by eventuálně uvítali i zkušeného IT. „Rádi bychom jim nabídli možnost spolupráce na našich projektech, takže si zájemci s touto kvalifikací mohou na veletrh rovnou přinést CV, bude to určitě výhoda pro rychlejší domluvu,“ dodává Hasmanová. Současně však vyslovuje obavu, že na trhu práce v Plzeňském kraji  je obtížné  sehnat člověka, který by disponoval  technickými znalostmi v kombinaci s jazykovými dispozicemi.

Že je znalost jazyků dnes naprosto nutná potvrzuje i Magdalena Vroblová ze společnosti Sony DADC. „Zájemcům nabídneme pracovní příležitosti zejména v Centru sdílených služeb. Úspěšní kandidáti musí mluvit dobře anglicky a k tomu nejlépe ještě francouzsky, německy nebo švédsky. Praxe je vítaná, ale máme zájem i o absolventy škol ekonomického nebo jiného humanitního oboru. Nabízíme ale také několik zajímavých pozic pro naše výrobní a logistické provozy ve Štěnovicích,“ popisuje Vroblová.

Podle ní kandidáti přispějí k urychlení komunikace o případné spolupráci tím, že si přinesou své životopisy, kromě češtiny navíc ještě ideálně v jazykových verzích odpovídajících jejich praktickým znalostem. „Pouze výjimečně otevřeme pozici bez potřeby znalosti cizího jazyka. Každý pracovník zastávající kvalifikovanou pozici potřebuje totiž komunikovat se svými zahraničními spolupracovníky osobně, mailem nebo telefonicky. Platí, že globalizací se trh práce stává velmi obtížným pro nekvalifikované pracovníky bez znalosti cizích jazyků,“ uzavírá Vroblová.

Šárka Zíková z firmy Rodenstock ČR s.r.o. uvedla, že na veletrhu budou hledat především procesní a elektro techniky, ale i obchodní zástupce. „Na našem stánku budou k dispozici informační materiály o produktech, volných pracovních místech, motivačním programu pro zaměstnance i systému vzdělávání,“ říká Zíková.
 

Její firma se zabývá výrobou brýlových obrub a pro návštěvníky mimo jiné připravili možnost nahlédnout do prezentačních materiálů jejich nejnovější kolekce značek, které budou teprve tento týden představeny na veletrhu OPTI v Mnichově.

Lenka Kastnerová ze společnosti EURES – Evropské služby zaměstnanosti bude na veletrhu společně s kolegyní z německého Weidenu poskytovat zájemcům informace o práci v Evropských zemích. „Máme k dispozici jednak databáze zveřejněné na EURES - evropském portálu pracovní mobility, a dále nabízíme informační a poradenské služby prostřednictvím našich poradců a kontaktních pracovníků, kteří působí na Úřadu práce ČR,“ vysvětluje Kastnerová. Podle ní jsou v Evropě všeobecně poptávány zejména technické, řemeslnické, zdravotnické a pečovatelské pozice.

Na veletrhu Klíč k příležitostem budou ale nabízeny i pracovní pozice pro méně kvalifikované pracovníky nevyžadující znalost cizích jazyků, jak nám neformálně potvrdily ostatní vystavující firmy.

Veletrh je v plném rozsahu pro návštěvníky zdarma. Součástí veletrhu je bohatý doprovodný program s bezplatnými přednáškami, personálním poradenstvím, testováním a image poradnou.

Partnery veletrhu Klíč k příležitostem jsou Asociace institucí vzdělávání dospělých, Úřad práce ČR - krajská pobočka v Plzni, Západočeská univerzita a Hospodářská komora ČR.

Další informace:
Ing. Barbora Kuralová, manažerka veletrhu, Grafia, s.r.o.
tel. 774 484 863, e-mail:
kuralova@grafia.cz


Tisková zpráva

20. 12. 2013

Veletrh Klíč k příležitostem nabídne v lednu práci i vzdělávání

Konec roku bývá nejčastěji spojován se svátky, pro někoho ale může znamenat i ukončení pracovního poměru, neboť prosinec bývá často posledním měsícem smluv na dobu určitou. V lednu pak úřady práce praskají ve švech. Míra nezaměstnanosti pravidelně v lednu stoupá -
v Plzeňském kraji je aktuálně 6,03 %. Mnohé podniky zase volná místa nabízejí „až od nového roku“. Ve snaze pomoci náborářům i zájemcům o práci připravila plzeňská společnost Grafia, s.r.o. veletrh práce a vzdělávání s názvem Klíč k příležitostem®. Akce se uskuteční 23. ledna 2014 od 10.00 do 18.00 hod v kulturním domě Peklo v Plzni.

Letos budou mezi vystavovateli významné firmy, jako například SONY DADC, Faurecia, Nepron, DIOSS, Rodenstock, Seele a AF-Engineering. Cílem veletrhu je dát podnikům a jejich potenciálním zaměstnancům možnost se společně setkat. „Je to pro podniky velmi levná a extrémně výhodná varianta prezentace, protože stánek na veletrhu vyjde cenově podobně jako běžná personální inzerce,“ vysvětluje Jana Brabcová, jednatelka pořádající společnosti Grafia. „Za cenu inzerátu mohou tedy firmy získat účast na veletrhu a přímý osobní kontakt s lidmi,“ upřesňuje Brabcová.

Veletrh je určen lidem, kteří hledají kvalifikovanou práci i brigádu, studentům posledních ročníků středních škol a jejich učitelům, vysokoškolákům i lidem, kteří jsou registrovaní na úřadě práce. Všichni tito návštěvníci budou mít vstup na veletrh zdarma. Zároveň se mohou zdarma zúčastnit v rámci doprovodného programu různých přednášek, například na téma přípravy na pracovní pohovor, flexibilní formy práce jako řešení rodinné situace, jak získat zaměstnání v zahraničí či jak najít práci, pokud je vám 50 a více let.

Loňského ročníku se zúčastnilo okolo 3000 návštěvníků, mnohé stánky byly doslova obleženy. Po loňské zkušenosti organizátor nabízí opakování některých přednášek v dopoledních i odpoledních hodinách, aby si na své přišli i návštěvníci, kteří o změně pracovní pozice teprve uvažují a přicházejí až po pracovní době.

„Letos účast již potvrdily také střední školy z regionu. Rovněž cíleně zveme studenty ZČU. Úřad práce doporučuje účast na veletrhu zájemcům, kteří skutečně usilují o získání zaměstnání,“ říká manažerka Barbora Kuralová z pořádající společnosti Grafia.

Veletrh bude také informovat o možnostech vzdělávání dospělých v Plzeňském kraji.
Mezi vystavovateli budou také vzdělávací instituce, které realizují vzdělávání potřebné pro získání práce, rozvoj pracovní kariéry či osobnosti. Nebudou chybět ani personální agentury. „Vystavující prosíme o včasnou registraci, neboť výstavní prostor je omezen,“ apeluje Barbora Kuralová. Zaměstnavatelé se mohou k účasti přihlásit do 10. ledna.

Po celý den také bude zdarma k dipozici individuální poradenství v oblasti vzdělávání a trhu práce. „Proto účastníkům doporučujeme vzít si s sebou svůj profesní životopis a nechat si ho zkontrolovat odborníkem. Ten zájemcům například poradí, co je vhodné v životopisu uvádět a co nikoli, anebo na co se může či nemůže zaměstnavatel ptát při pracovním pohovoru,“ vysvětluje Kuralová.

Všichni návštěvníci veletrhu budou také zdarma moci využít personální testování, z něhož si odnesou protokol s výsledky, který mohou přiložit k životopisu zasílanému zaměstnavateli. K dispozici bude i image poradnu zaměřená na to, jak se nejvhodněji upravit na pracovní pohovor.

Partnery veletrhu jsou Asociace institucí vzdělávání dospělých, Úřad práce ČR - krajská pobočka
v Plzni, Západočeská univerzita a Hospodářská komora ČR.

Další informace:

Ing. Barbora Kuralová, manažerka veletrhu, Grafia, s.r.o.
tel. 774 484 863, e-mail: kuralova@grafia.cz

 

Loňský ročník veletrhu - r. 2013
______________________________________________________________________

Tisková zpráva III.   23. 1. 2013

Návštěvnost  veletrhu práce a vzdělávání Klíč k příležitostem® překvapila vystavovatele i organizátory

Veletrh práce a vzdělávání Klíč k příležitostem skončil úderem osmnácté hodiny 23. ledna 2013. Přestože se jednalo o první ročník, v průběhu 8 hodin jej navštívilo více než 3000 zájemců o práci či vzdělávací kurzy.

 

Již před začátkem veletrhu se před vchodem kulturního domu Peklo v Plzni nahromadilo velké množství lidí, fronta se táhla až k parkovišti. Situace připomínala spíš fronty před otevřením obchodních domů při zimních výprodejích. První hodiny veletrhu byly stánky doslova obleženy zájemci o informace a uličkami se téměř nedalo projít.

„Návštěvnost překvapila trochu i nás, přestože už zájem při propagačních akcích naznačoval, že účast nebude malá,“ říká Jana Brabcová, jednatelka společnosti Grafia, s.r.o., která veletrh spolu s partnery organizovala. „Zde sehráli nemalou úlohu i partneři veletrhu, kteří distribuovali informace – a je vidět, že to dělali dobře,“ uzavírá Brabcová.

Jak sdělila manažerka veletrhu Barbora Kuralová, návštěvníci se rekrutovali ze všech věkových i vzdělanostních skupin. „Přišli studenti posledních ročníků vysokých i středních škol, stejně tak jako lidé s dlouholetou praxí. Výjimkou nebyli  ani specialisté z různých oborů a ti, kteří se „jen tak“ poohlížejí po jiném zaměstnání.“  Častými návštěvníky byli i lidé, kteří o práci přišli v důsledku reorganizace či zrušení zaměstnavatele. Většina dotázaných oceňovala příležitost setkat se s mnoha náborovými pracovníky na jednom místě.

Překvapením pro organizátory byla i velká návštěvnost doprovodných akcích. „Na některých přednáškách bylo tak nazděno, že nešly otevřít dveře,“ komentuje Kuralová situaci, kdy se kameraman ZAK TV pokoušel natočit přednášku Jak se připravit na pracovní pohovor. Teprve po výslovné prosbě organizátora se podařilo uvolnit místo pro kameramana. Přestože se některé přednášky opakovaly v dopoledních i odpoledních hodinách, všechna místa byla zaplněna. Zájem vzbuzovaly moderní formy práce stejně jako marketingový úhel pohledu na vlastní prezentaci uchazeče o práci.

Často se opakovaly dotazy na možnost proplacení rekvalifikačního kurzu úřadem práce v tzv. „zvolené rekvalifikaci“, kdy je možno získat až 50.000 Kč na vlastní vzdělávání v průběhu 3 let.

Zájem účastníků nepolevoval ani v odpoledních hodinách, kdy veletrh navštívili ti, kteří šli z práce. Ještě těsně před osmnáctou hodinou přicházeli návštěvníci, kteří měli zájem o konzultaci životopisů, individuální pracovní poradenství či otestování.

Mnohým vystavovatelům došly propagační materiály už po prvních hodinách a museli narychlo dovézt další. To se stalo i personalistům společnosti SONY DADC. „Zájem návštěvníků nás skutečně mile překvapil – jejich počet několikanásobně převýšil naše očekávání,“ sdělila personální ředitelka SONY DADC Magdalena Vroblová.

Veletrh práce a vzdělávání Klíč k příležitostem® organizovala společnost Grafia, s.r.o. Akce se uskutečnila v kulturním domě Peklo v Plzni a jejími partnery jsou Úřad práce ČR - krajská pobočka v Plzni, Ústav celoživotního vzdělávání Západočeské univerzity v Plzni a Hospodářská komora ČR.  
 
 
  

Tisková zpráva II.  
16. 1. 2013

Na veletrhu Klíč k příležitostem®  najdete práci, kurzy i dobré rady


Již ve středu, 23. ledna 2013, se otevřou dveře Veletrhu práce a vzdělávání v Plzni. Cílem veletrhu je zprostředkovat přímé setkání zaměstnavatelů a potenciálních zaměstnanců a zároveň nabídnout návštěvníkům možnosti profesního vzdělávání. Veletrh bude lákat návštěvníky i bohatým doprovodným programem, který je stejně jako vstupné zdarma.
Vystavující zaměstnavatelé budou nabízet nejrůznější pracovní pozice, od dělnických až po vysoce kvalifikované. Na své si přijdou i zájemci o brigádu či studenti, hledající praxi.


Mezi vystavovateli je například i Skupina ČEZ, která plánuje na veletrhu oslovit nejen přímé zájemce o zaměstnání, ale také návštěvníky z řad středoškoláků a vysokoškoláků. Jak sdělil Martin Klacián, specialista lidských zdrojů společnosti ČEZ, a.s., nabízené pozice jsou ve většině případů zaměřeny na techniku – energetiku, elektrotechniku a strojírenství, výjimkou ale nejsou pozice ekonomické či administrativní. „Konkrétní podobu nabídky volných míst však budeme znát až těsně před veletrhem a pro návštěvníky tak budeme mít aktuální informace.“ uzavřel Klacián.

Vystavovat bude i společnost Faurecia Automotive Czech Republic s.r.o., která závod v plzeňském regionu teprve otevře. Její personální ředitelka Stanislava Plachá uvedla:
"Pro náš nový výrobní závod hledáme specialisty a odborníky do všech oddělení, hlavně do oddělení výroby, kvality, logistiky a údržby. V nejbližších měsících přijmeme dalších 40 specialistů se znalostí anglického nebo německého jazyka a přes 300 operátorů výroby."

Julie Borecká, HR Officer, zodpovědná za nábor v SONY DADC, k účasti na veletrhu říká: „Vzhledem k tomu, že v regionu působíme poměrně krátce, chceme se na veletrhu představit jako úspěšná, stabilní a rostoucí společnost. Od května roku 2010 jsme vytvořili již 300 pracovních míst. V následujícím období plánujeme rozšířit náš tým o dalších asi 100 zaměstnanců, a to především o pracovníky tzv. centra sdílených služeb.  Jde o pozice v oboru IT, financí, zákaznických služeb, logistiky a nákupu a obecné administrativy. Jazykově vybaveným kandidátům můžeme nabídnout práci v dynamickém mezinárodním prostředí. Konkrétní nabídku volných pozic představíme zájemcům na veletrhu, popř. je k dispozici na www.sonydadc.com.“  Možnost pracovat pro Sony DADC mají i brigádníci přidělení do provozu, v době tzv. vysoké sezóny je potřeba téměř  tisíc.

Zaměstnance na veletrhu bude hledat i rychle se rozvíjející společnost konplan, s.r.o.  Personální manažerka Lena Vajdová bude nabízet pracovní pozice v oborech IT, strojírenské konstrukce, elektro projektování a PLC programování.

Veletrh práce a vzdělávání s názvem Klíč k příležitostem® chystá plzeňská společnost Grafia, s.r.o. na 23. leden 2013 od 10,00 hod do 18,00 hod. Akce se uskuteční v kulturním domě Peklo v Plzni a jejími partnery jsou Úřad práce ČR - krajská pobočka v Plzni, Ústav celoživotního vzdělávání Západočeské univerzity v Plzni a Hospodářská komora ČR.

Součástí doprovodného programu budou přednášky pořádané pro účastníky zdarma. Po celý den také bude zdarma k dipozici individuální poradenství v oblasti vzdělávání a trhu práce. Návštěvníci veletrhu budou také zdarma moci využít personální testování, z něhož si odnesou protokol s výsledky, který mohou přiložit k životopisu zasílanému zaměstnavateli. V rámci veletrhu  budou moci navštívit i image poradnu zaměřenou na téma, jak se nejvhodněji upravit na pracovní pohovor.

Web veletrhu s programem: http://praci.najdisi.cz

Manažer veletrhu: Ing. Barbora Kuralová, mob. 774 48 48 63, kuralova@grafia.cz



Tisková zpráva
8. 1. 2013

Veletrh Klíč k příležitostem nabídne práci i vzdělávání

Veletrh práce a vzdělávání s názvem Klíč k příležitostem® chystá plzeňská společnost Grafia, s.r.o. na 23. leden 2013 od 10,00 hod do 18,00 hod.
Akce se uskuteční v kulturním domě Peklo v Plzni a jejími partnery jsou Úřad práce ČR - krajská pobočka v Plzni, Ústav celoživotního vzdělávání Západočeské univerzity v Plzni a Hospodářská komora ČR.

Cílem veletrhu je pomoci rozhýbat pracovní trh v Plzeňském kraji a dát zaměstnavatelům a jejich potenciálním zaměstnancům příležitost ke společnému setkání. Zároveň veletrh bude informovat o možnostech vzdělávání dospělých v Plzeňském kraji.

Veletrh je určen všem, kdo mají zájem získat či  změnit zaměstnání. Na své si přijdou i zájemci o brigády.  Zváni jsou i studenti posledních ročníků učilišť, středních škol a jejich  učitelé či  vysokoškoláci. „Organizovaným skupinám (např. školám) doporučujeme, aby nás kontaktovaly raději předem na čísle 775 878 801,“ uvedla Barbora Kuralová z pořádající společnosti Grafia.  Všichni návštěvníci mají vstup na veletrh zdarma.
V takovéto podobě v západních Čechách ještě žádný podobný veletrh neproběhl. „Naším cílem je co největší zastoupení firem, a proto podmínky pro vystavující firmy jsou mimořádně příznivé,“ sdělila Kuralová.

Mezi vystavovateli budou podniky, které hledají zaměstnance, ale také vzdělávací instituce, které realizují vzdělávání potřebné pro získání práce, rozvoj pracovní kariéry či osobnosti. Nebudou chybět ani personální agentury. „Podniky nabízející práci mají ještě šanci se přihlásit do 15. 1. 2013, nicméně neváhejte, výstavní prostor je omezen,“ apeluje Barbora Kuralová.
Doprovodným programem akce budou přednášky pořádané pro účastníky zdarma. Po celý den také bude zdarma k dipozici individuální poradenství v oblasti vzdělávání a trhu práce. „Proto účastníkům doporučujeme vzít si s sebou svůj profesní životopis a zkonzultovat ho s odborníkem. Ten zájemcům poradí, co je vhodné v životopisu uvádět nebo na co se může či nemůže zaměstnavatel zeptat při pracovním pohovoru,“ vysvětlila Kuralová. 

Všichni návštěvníci veletrhu budou také zdarma moci využít personální testování, z něhož si odnesou protokol s výsledky, který mohou přiložit k životopisu zasílanému zaměstnavateli. V rámci veletrhu  budou moci navštívit i image poradnu zaměřenou na téma, jak se nejvhodněji upravit na pracovní pohovor.

Web veletrhu s programem: http://praci.najdisi.cz

Manažer veletrhu:  Ing. Barbora Kuralová, mob. 774 48 48 63, kuralova@grafia.cz

8.1. 2013



 
 
  Partneři veletrhu 2023:
partneri-loga
  Mediální partneři 2023:
© GRAFIA, s.r.o. 2012
E-mail: info@grafia.cz